BibTex RIS Kaynak Göster

Mises’in Öğretisi Olarak Avusturya İktisat Okulu: Hâkim İktisadın Avusturya Okuluna Bakışı ve Bu Bakışa Verilen Yanıtlar

Yıl 2013, Sayı: 72, 47 - 63, 01.09.2013

Öz

“Nihayet, Thomas Kuhn’un gösterdiği üzere, bir paradigma ne kadar hatalı olursa olsun, yerine rakip bir teori konuncaya kadar bir kenara atılmayacaktır. Yahut, halk arasında dendiği gibi, “Hiçbir şey olmadan bir şeyi dövemezsiniz” ve günümüz iktisat eleştirmenlerinden pek çoğunun önerebileceği tek şey,“hiçbir şey”dir. Oysa Ludwig von Mises işte “o şey”i gözler önüne sermekte; Fiziksel bilimleri taklit etmeye değil, tam da insan doğası ve bireysel tercihe dayalı bir iktisat ortaya koymaktadır. Modern iktisadın üzerimize çökerttiği, teori ve kamu politikasında var olan gerçek kriz durumuna doğru bir alternatif paradigma olarak hizmet görmeye takdire şayan derecede donanımlı sistematik ve entegre bir iktisat önermektedir.” (Rothbard, 2008: 39).

Kaynakça

  • Gülçin İmre, Avusturya Okulu içinde Ludwig von Mises ve İktisadi Düşünceye Katkısı, yayın- lanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, 2006, http://mises.org/etexts/imre.pdf.
  • Mark Blaug, The Methodology of Economics, Cambridge University Press, Cambridge, 1992.
  • Murray N. Rothbard, “Ekonomik Krizler, İş Çevrimleri, Mises ve Çağımızın Paradigması”, Çe- viren: Mustafa Acar, Liberal Düşünce, Sayı: 51-52, Yaz-Sonbahar 2008.
  • Mark Skousen, “Viyana ve Chicago: İki İktisat Okulun Hikâyesi”, Çeviren: Zeynep Kopuzlu, Piyasa, Sayı: 11, Yaz 2004.
  • Ludwig von Mises, İnsan Eylemi: İktisat Üzerine Bir İnceleme, Çeviren: İsmail Aktar, Editör: Mustafa Acar, Liberte Yayınevi, Ankara, 2008.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Serkan Kiremit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 72

Kaynak Göster

APA Kiremit, S. (2013). Mises’in Öğretisi Olarak Avusturya İktisat Okulu: Hâkim İktisadın Avusturya Okuluna Bakışı ve Bu Bakışa Verilen Yanıtlar. Liberal Düşünce Dergisi(72), 47-63.