Bu çalışmanın amacı, çağın şartlarına uygun şekilde kendini güncelleyen, elindeki bilgileri yapılandırıp anlamlandıran ve bunları etkili bir şekilde aktarabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlayan Türkçe eğitimi ve öğretimi sürecinde karşılaşın sorunları, Türkçe öğretmeni adaylarının gözlemleriyle betimlemeye çalışmaktır. Bu amaç çerçevesinde bütüncül bir bakış açısı yakalayabilmek için alan yazında yapılan çalışmalar da göz önünde bulundurularak konu başlıkları belirlenmiş ve bu başlıklara yönelik sorular oluşturulmuştur. Oluşturulan bu sorulara Türkçe eğitimi alanında uzman kişi görüşü doğrultusunda son şekli verilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim modeli ile desenlenen araştırma betimsel bir nitelik taşımaktadır. Çalışmanın verileri 2013-2014 yılında Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği bölümü 4. sınıfında öğrenim gören 16 kız 11 erkek olmak üzere toplam 27 öğretmen adayından yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analizi yaklaşımıyla değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda bulgular 5 ana tema, 18 alt tema ve 115 kod altında toplanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Türkçe eğitimi ve öğretimi, Türkçe dersi, güncel sorunlar
Anahtar Kavramlar: Türkçe eğitimi ve öğretimi Türkçe dersi Türkçe öğretmeni Eğitim ve öğretim sorunları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 16, 2016 |
Submission Date | December 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |