XVIII.
yüzyılın ikinci yarısında yaşamış olan Rodosçuklu Kömürkayazâde Fennî
Efendi’nin tespit edilebilen tek eseri mürettep Divançesi’dir. Divançe’de
yekûn tutan gazellerin taranması sonucunda Fennî’nin şiirinde ön plana çıkan özelliklerden birisi de aynı kavram
alanına giren kelimelerin bir beyit içerisinde toplanması yahut bir başka
deyişle tenasüp sanatının ağırlıklı olarak kullanılmasıdır. Şair tarafından
maddi ve manevi birçok unsuru içeren beyitler kaleme alınmıştır. Bu makale de
Divan şiirinde birçok şairin kullandığı tenasüp sanatının Rodosçuklu Kömürkayazâde
Fennî Divançesi’nde yoğun olarak kullanılmasının şairin sanatçılığına etkisi
değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Submission Date | January 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |