Çalışmada son yıllarda popülerlik kazanan bir çağdaş sanat biçimi olarak betimlenen enstalasyon sanatı, bir uygulamayla değerlendirilmiştir. Tasarımcı sanatçı tarafından tarih boyunca farklı anlamlar yüklenmiş olan dedikodu kavramının nasıl ele alındığı, disiplinlerarası ve kültürlerarası temellerle yapılandırılan bir yaratım süreciyle açıklanmaktadır. Bu çalışmada söz konusu enstalasyon değerlendirilirken çeşitli yöntemler bir arada kullanılmıştır. Eser, Terry Barrett’in sanat eleştirisi yaklaşımından faydalanarak incelenmiş; Harald Szeeman’ın bireysel mitoloji yaklaşımıyla yorumlanmış ve literatür taramasıyla desteklenmiştir. Çalışmada tasarımcı sanatçının ortaya koymuş olduğu eserde dedikodu kavramı, enstalasyon sanatının uygulanmasında sanatçının kendisine yapmış olduğu yolculuk ve fikrin evirilmesi süreçlerine yer verilen bulgular ve değerlendirme bölümünde “Dedikodu Enstalasyonunun Uygulama Altyapısı” ve “Dedikodu Enstalasyonu ve Yer Aldığı Sergiler” alt başlıkları altında ele alınarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın uygulama altyapısı altında disiplinlerarası ve kültürlerarası bir yolculuk yapılmış; çalışmanın deneme aşamalarından son haline değin alınan kararlar detaylı olarak açıklanmıştır. Sanat izleyicisiyle sanat yapıtı arasındaki sınırların kaldırılmasıyla etkileşimin en üst seviyede deneyimlenmesi hedeflenen bu enstalasyon kendi sanatsal hedefine ulaşmıştır.
In the study, installation art, which is described as a form of contemporary art that has gained popularity in recent years, is evaluated with an application. The designer artist explained the concept of gossip, which has been attributed different meanings throughout history, on an interdisciplinary and intercultural basis. In this study, various methods were used together while evaluating the installation in question. The work is analyzed by utilizing Terry Barrett's approach to art criticism, interpreted with Harald Szeeman's approach to individual mythology and supported by a literature review. In the findings and evaluation section of the study, the concept of gossip in the work created by the designer artist, the journey of the artist in the application of installation art and the evolution of the idea are evaluated. An interdisciplinary and intercultural journey was made under the application infrastructure of the work. The decisions taken from the trial stages of the work to its final form are explained in detail. This installation, which aims to experience the interaction at the highest level by removing the boundaries between the art audience and the artwork, has achieved its artistic purpose.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Installation |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2024 |
Submission Date | November 24, 2023 |
Acceptance Date | December 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 2 Issue: 1 |