Research Article
BibTex RIS Cite

İÇ MİMARLIK MESLEĞİ, ROLÜ VE ARAÇLARI ÜZERİNE KUŞAKLAR ARASI BİR DEĞERLENDİRME

Year 2024, Volume: 2 Issue: 2, 139 - 148, 28.12.2024

Abstract

Günümüzde iç mimarlık alanında projelerin kapsam ve ölçeğindeki değişimler, tasarım faaliyetlerinde daha fazla kişinin birlikte çalışmasını zorunlu kılmış ve disiplinlerarası iş birliği önemli bir rol oynamaya başlamıştır. İç mimarlığın değişen rolü, kimliği ve araçlarını incelemek amacıyla, bu çalışmada çeşitli yıllara ve iş deneyimine sahip iç mimarlarla görüşmeler yapılmıştır. Katılımcılar, nitel araştırmalarda kullanılan ve olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden olan amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiş ve elde edilen yanıtlar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Analizler, mesleğin mevcut yorumları ve gelecekteki yönelimleri hakkında çeşitli bakış açıları sunmuştur. Çalışmanın sonucunda, iç mimarlığın bugün olduğu gibi gelecekte de gerekli bir meslek olacağı ve kullanılan araçların gelişmesine rağmen iç mimarın zihinsel katkısının ve yaratıcılığının önemini koruyacağı vurgulanmıştır. Teknolojik ilerlemelerle birlikte kullanılan araç-gereçlerin ve tasarımların aktarım yollarının değişebileceği, ancak iç mimarlığın mekân tasarımının odağında kalmaya devam edeceği belirtilmiştir.

References

  • Afacan, Y. (2015). Exploring the effectiveness of blended learning in interior design education. Innovations in Education and Teaching International, 53(5), 508–518. https://doi.org/10.1080/14703297.2015.1015595.
  • Arslan, A. R. & Dazkir, S. S. (2017). Technical drafting and mental visualization in interior architecture education. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 11(2), 1-8. https://doi.org/10.20429/ijsotl.2017.110215.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bernard, H. R. (2002). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches (3rd ed.). Walnut Creek, CA: Alta Mira Press.
  • Cornell, E. (1997). Going inside architecture: A tentative synopsis for a history of the interior, Architectural History, 40, 24-63. https://doi.org/10.2307/1568665.
  • Dolph, E. (2016). Adoption of digital design software in interior design education, Academic Journal of Science, 6(1), 415-430.
  • Etikan, İ., Musa, S. A. & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling, American Journal of Theoretical and Applied Statistics. 5(1), 1-4. https://www.sciencepublishinggroup.com/article/10.11648/j.ajtas.20160501.11.
  • Farooq, S. & Kamal, M. A. (2020). An investigation into the adoption of digital design software in the curriculum of interior design. Universal Journal of Educational Research, 8(11B), 6256-6262.
  • Given, L. M. (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods, Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Guerin, D. A. & Thompson, J. A. A. (2004). Interior design education in the 21st century: an educational transformation, Journal of Interior Design, 30(2), 1-12. https://journals.sagepub.com/doi/epdf/10.1111/j.1939-1668.2004.tb00401.x.
  • Havenland, L. K. (2004). A view from the margin: interior design, Design Issues, 20(4), 32-42. https://www.jstor.org/stable/1512000.
  • Kaçar, T. (1997). İç mimari ve resimde mekân kavramının irdelenmesi ve DeStijl grubu içinde etkileşimleri, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kaçar, T. (1998). İç Mimarlık ve Ülkemizdeki Yeri, https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/953/130303.pdf?sequence=1 adresinden 23.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Kaptan, B. B. (1998). İç Mimarlığın Oluşum ve Örgütlenme Süreci. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/954/130304.pdf?sequence=1 adresinden 23.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Lees-Maffei, G. (2008). Introduction: professionalization as a focus in interior design history. Journal of Design History, 21(1), 1-18. https://doi.org/10.1093/jdh/epn007.
  • Messick, G. (2015). The future of architectural renderings at IA is in virtual reality. dIAmeter (Company weblog). https://interiorarchitects.com/the-future-of-architectural-renderings-at-ia-is-in-virtual-reality/ adresinden 23.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Özker, S. (2014). Role of expression techniques in interior architecture education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 41-46. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.151.
  • Özsavaş Uluçay, N. & Kaptan. B. B. (2018). İç Mimarlık mesleği ve eğitim tarihi. The Journal of Academic Social Science, 6(80), 436-444. https://doi.org/10.16992/ASOS.14241.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Whitney, M. C., (2008). A History of the professionalization of interior design viewed through three case studies of the process of licensure (Doctoral Dissertation). Virginia Polytechnic Institute and State University, School of Architecture + Design, Environmental Design and Planning. Virginia.
  • Yağar, F. & Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
Year 2024, Volume: 2 Issue: 2, 139 - 148, 28.12.2024

Abstract

References

  • Afacan, Y. (2015). Exploring the effectiveness of blended learning in interior design education. Innovations in Education and Teaching International, 53(5), 508–518. https://doi.org/10.1080/14703297.2015.1015595.
  • Arslan, A. R. & Dazkir, S. S. (2017). Technical drafting and mental visualization in interior architecture education. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 11(2), 1-8. https://doi.org/10.20429/ijsotl.2017.110215.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bernard, H. R. (2002). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches (3rd ed.). Walnut Creek, CA: Alta Mira Press.
  • Cornell, E. (1997). Going inside architecture: A tentative synopsis for a history of the interior, Architectural History, 40, 24-63. https://doi.org/10.2307/1568665.
  • Dolph, E. (2016). Adoption of digital design software in interior design education, Academic Journal of Science, 6(1), 415-430.
  • Etikan, İ., Musa, S. A. & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling, American Journal of Theoretical and Applied Statistics. 5(1), 1-4. https://www.sciencepublishinggroup.com/article/10.11648/j.ajtas.20160501.11.
  • Farooq, S. & Kamal, M. A. (2020). An investigation into the adoption of digital design software in the curriculum of interior design. Universal Journal of Educational Research, 8(11B), 6256-6262.
  • Given, L. M. (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods, Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Guerin, D. A. & Thompson, J. A. A. (2004). Interior design education in the 21st century: an educational transformation, Journal of Interior Design, 30(2), 1-12. https://journals.sagepub.com/doi/epdf/10.1111/j.1939-1668.2004.tb00401.x.
  • Havenland, L. K. (2004). A view from the margin: interior design, Design Issues, 20(4), 32-42. https://www.jstor.org/stable/1512000.
  • Kaçar, T. (1997). İç mimari ve resimde mekân kavramının irdelenmesi ve DeStijl grubu içinde etkileşimleri, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kaçar, T. (1998). İç Mimarlık ve Ülkemizdeki Yeri, https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/953/130303.pdf?sequence=1 adresinden 23.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Kaptan, B. B. (1998). İç Mimarlığın Oluşum ve Örgütlenme Süreci. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/954/130304.pdf?sequence=1 adresinden 23.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Lees-Maffei, G. (2008). Introduction: professionalization as a focus in interior design history. Journal of Design History, 21(1), 1-18. https://doi.org/10.1093/jdh/epn007.
  • Messick, G. (2015). The future of architectural renderings at IA is in virtual reality. dIAmeter (Company weblog). https://interiorarchitects.com/the-future-of-architectural-renderings-at-ia-is-in-virtual-reality/ adresinden 23.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Özker, S. (2014). Role of expression techniques in interior architecture education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 41-46. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.151.
  • Özsavaş Uluçay, N. & Kaptan. B. B. (2018). İç Mimarlık mesleği ve eğitim tarihi. The Journal of Academic Social Science, 6(80), 436-444. https://doi.org/10.16992/ASOS.14241.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Whitney, M. C., (2008). A History of the professionalization of interior design viewed through three case studies of the process of licensure (Doctoral Dissertation). Virginia Polytechnic Institute and State University, School of Architecture + Design, Environmental Design and Planning. Virginia.
  • Yağar, F. & Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Interior Architecture
Journal Section Research Articles
Authors

Nevzat Ruhi Eryılmaz 0000-0001-5118-520X

Gülçin Cankız Elibol 0000-0002-6529-2855

Early Pub Date December 28, 2024
Publication Date December 28, 2024
Submission Date August 12, 2024
Acceptance Date December 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Eryılmaz, N. R., & Elibol, G. C. (2024). İÇ MİMARLIK MESLEĞİ, ROLÜ VE ARAÇLARI ÜZERİNE KUŞAKLAR ARASI BİR DEĞERLENDİRME. Mekansal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 139-148.

downloadThe manuscripts accepted for publication by the Journal of Spatial Research are published under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) license.