BibTex RIS Cite

Controlled Blasting Techniques and The Application of The T2 Tunnel on The Tarsus Crossing-Gaziantep Motorway

Year 2000, Volume: 39 Issue: 2, 11 - 22, 01.06.2000

Abstract

In this study, firstly, line drilling, smooth blasting and presplitting, which are known as controlled blasting techniques; are described in detail. Then, the applications of line drilling and smooth blasting in the T2 tunnel on the Tarsus Crossing-Gaziantep Motorway are given as an example. Fracturing beyond the excavation line and over breaking were minimised with a successful application of line drilling and smooth blasting in the T2 tunnel. As a result, less reinforcement and less concrete were needed and the cost was lowered

KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI

Year 2000, Volume: 39 Issue: 2, 11 - 22, 01.06.2000

Abstract

Bu çalışmada, önce kontrollü patlatma yöntemleri olarak bilinen hat delme, son-kesme ve ön-kesme detaylı olarak anlatılmıştır. Sonra Tarsus Ayrımı-Gaziantep Otoyolu T2 tünelinde son-kesme ve hat delme uygulamaları örnek olarak verilmiştir. T2 tünelinde başarılı bir son-kesme ve hat delme uygulaması ile kazı hattı dışındaki kayaçta çatlamalar ve aşın kazı en aza indirilmiştir. Bunun sonucunda tahkimat ve püskürtme beton kullanımı azaltılmış ve maliyet düşürülmüştür

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA28YK96TU
Journal Section Research Article
Authors

Sair Kahraman This is me

Alaettin Kılıç This is me

Publication Date June 1, 2000
Submission Date June 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 39 Issue: 2

Cite

APA Kahraman, S., & Kılıç, A. (2000). KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI. Bilimsel Madencilik Dergisi, 39(2), 11-22.
AMA Kahraman S, Kılıç A. KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI. Mining. June 2000;39(2):11-22.
Chicago Kahraman, Sair, and Alaettin Kılıç. “KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI”. Bilimsel Madencilik Dergisi 39, no. 2 (June 2000): 11-22.
EndNote Kahraman S, Kılıç A (June 1, 2000) KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI. Bilimsel Madencilik Dergisi 39 2 11–22.
IEEE S. Kahraman and A. Kılıç, “KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI”, Mining, vol. 39, no. 2, pp. 11–22, 2000.
ISNAD Kahraman, Sair - Kılıç, Alaettin. “KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI”. Bilimsel Madencilik Dergisi 39/2 (June 2000), 11-22.
JAMA Kahraman S, Kılıç A. KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI. Mining. 2000;39:11–22.
MLA Kahraman, Sair and Alaettin Kılıç. “KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI”. Bilimsel Madencilik Dergisi, vol. 39, no. 2, 2000, pp. 11-22.
Vancouver Kahraman S, Kılıç A. KONTROLLÜ PATLATMA YÖNTEMLERİ VE TARSUS AYRIMI-GAZİANTEP OTOYOLU T2 TÜNELİ UYGULAMASI. Mining. 2000;39(2):11-22.

22562 22561 22560 22590 22558