Bu çalışmada, eğitimin yerel birimlere devri sürecindeki uygulamaların etkililiğinin katılımcıların önemli bir bölümünü oluşturan yönetici algılarına göre saptanması ve ortaya çıkan bulgular ışığında öneriler geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini İzmir ili sınırları içerisinde çalışmakta olan Eğitim Bölgeleri Danışma Kurulları ve bu kurullarda Milli Eğitim Bakanlığı’nın 1999 yılında yayımlamış olduğu Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurumları Yönergesi doğrultusunda bulunması gereken 14 eğitim bölgesindeki 392 ilk ve orta öğretim yöneticinden 173’ü oluşturmaktadır. Araştırma, genel tarama (survey) modelindedir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Eğitim Bölgeleri Danışma Kurulları Yönergesinde Belirtilen İlkelerin Gerçekleşme Düzeyi Anketi’ ile toplanmış ve içerik çözümleme tekniği ile çözümlenmiştir. Betimsel veriler frekans (f) ve yüzde (%) olarak tablolar biçiminde verilmiştir.
Araştırma, Eğitim Bölgeleri Danışma Kurulları Yönergesinin amaçlarından biri olan eğitim yönetimini yerel yönetimlere aktarılması hedefi dikkate alındığında bu uygulamaya henüz hazır olunmadığını ve hedeflenen ilkelerin hayata geçirilemediğini, okulun iç ve dış paydaşları arasındaki etkileşimin yetersiz olduğunu eğitim bölgeleri danışma kurulların yeniden yapılandırılması gerektiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar sözcükler: Eğitim bölgeleri, eğitim bölgeleri danışma kurulları, eğitimde yerelleşme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2011 |
Submission Date | July 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 21 |