Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty
Cover Image
Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact ... Login
e-ISSN 1302-8944 | Period Quarterly | Founded: 2010 | Publisher Mehmet Akif Ersoy University |


Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty is a, double-blind peer-reviewed journal. The journal is published quarterly; in March, June, September and December. It is indexed by ULAKBIM, ASOS, ARASTIRMAX, Akademik Dizin;Akademik Türk Dergileri İndexi, international DIRECTORY of RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI) and is being observed by INDEX COPERNICUS. The evaluation process is usually completed within two months; however, sometimes it may take longer depending on the work load of the editors or referees.

Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty

e-ISSN 1302-8944 | Period Quarterly | Founded: 2010 | Publisher Mehmet Akif Ersoy University |
Cover Image


Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty is a, double-blind peer-reviewed journal. The journal is published quarterly; in March, June, September and December. It is indexed by ULAKBIM, ASOS, ARASTIRMAX, Akademik Dizin;Akademik Türk Dergileri İndexi, international DIRECTORY of RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI) and is being observed by INDEX COPERNICUS. The evaluation process is usually completed within two months; however, sometimes it may take longer depending on the work load of the editors or referees.
Issue 51 - Jul 2019
  1. 51. Sayı Kapak
    Pages 1 - 1
    Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
  2. 51. Sayı Hakem Listesi
    Pages 1 - 1
    Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
  3. Bilimsel Gösteri Deneylerinin Ortaokul Kimya Konularının Öğretiminde Kullanılmasıyla İlgili Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
    Pages 1 - 17
    Alev Doğan, Fitnat Köseoğlu, Hatice İlknur Tiftikçi
  4. Erdemli Liderlik Ölçeğinin Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Analizi
    Pages 18 - 41
    Atila Yıldırım, Ali Kahveci
  5. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Derslerinde Öğretim Materyali Kullanma Amaçlarının ve Durumlarının İncelenmesi
    Pages 42 - 59
    Özgür BABAYİĞİT
  6. Bağlama Eğitimine Yönelik Örnek Eser Analizi Modeli
    Pages 60 - 89
    Alper BÖREKCİ, Esra DALKIRAN
  7. Kentsel ve Kırsal Kesimde Yaşayan Çocukların “Hayalimdeki Şehir” Resimlerinin İncelenmesi
    Pages 90 - 117
    Elif ÖZSARI, Abide GÜNGÖR AYTAR
  8. Türkiye’de Bireylerin Eğitim Düzeyi ile Sağlığı Arasındaki İlişkisi: Ulusal Veriler Işığında Bir Analiz
    Pages 118 - 143
    Erdal Toprakcı, Ömer Faruk Meşe
  9. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Kaygıları İle Türkçe Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki (Kayseri İli Örneği)
    Pages 144 - 159
    Harun DURSUN, Emine Gül ÖZENÇ
  10. Sosyal Bilgiler Perspektifinden Küresel Okuryazarlık Becerisi
    Pages 160 - 180
    Birol Bulut, Zafer Çakmak
  11. Learner Perceptions of Assessment in EFL Classes at Turkish Science and Arts Centers
    Pages 181 - 215
    Hüseyin ATEŞ, Kağan BÜYÜKKARCI
  12. Tahmin-Açıklama-Gözlem-Açıklama Yönteminin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Asit Yağmurları Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerine Etkisi
    Pages 216 - 240
    Zeynep KIRYAK, Zehra ÖZDİLEK
  13. Çocuk Kitapları ve İdealist Kahramanlar
    Pages 241 - 261
    Keziban TEKŞAN, Gülşah SET, Enes ÇİNPOLAT
  14. Annelerin Özgeci Suç Korkusunu Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
    Pages 262 - 287
    Ertuğrul Talu, Neslihan Avcı
  15. Bilim Merkezlerinin Öğrencilerin Motivasyonu ve Fen Bilimleri Akademik Başarısı Üzerine Etkisi
    Pages 288 - 314
    Dilek ZEREN ÖZER, Sema Nur GÜNGÖR
  16. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Fen Eğitimi: İlkeler ve Stratejiler
    Pages 315 - 337
    Seraceddin levent Zorluoğlu, Aydın Kızılaslan
  17. Yaratıcı Sanatların Psikolojik Danışmada Kullanımına Genel Bir Bakış
    Pages 338 - 355
    Öykü Özü Gökce
  18. Kariyer Gelişiminde Yeni Yaklaşımlar:Planlanmış Şans Kuramı ve Kariyer Yapılandırma Kuramı
    Pages 356 - 385
    Özlem Ulaş
Indexes and Platforms