BibTex RIS Cite

İlköğretimde Ev Ziyaretinin Okul Başarısına Etkisi

Year 2011, Volume: 1 Issue: 22, 129 - 144, 18.01.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı; ilköğretim kurumlarında gerçekleştirilen ev ziyareti uygulanmasının sonuçlarını, öğretmen görüşleriyle ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve görüşme tekniği esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 Kahramanmaraş İli İlköğretim Okullarındaki öğretmenler, örneklemini ise üç ilköğretim okulunda görev yapan ve ev ziyaretinde bulunan öğretmenler oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formundaki sorular öğretmenlere yöneltilmiş ve sorulara verilen cevaplar kayıt altına alınmış, elde edilen bulgular gruplandırılarak maddelere dönüştürülmüş, maddelerin yüzdelik (%) ve frekansları (F) yorumlanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Okul aile işbirliği, ev ziyareti, öğrenci başarısı, okula uyum.

References

  • Aydın, A. (2008) Sınıf yönetimi, PEGEM-A Yayınları, Ankara
  • Bayındır. B. (2000). Okul aile iletişiminde ev ziyaretleri (avcılar uygulaması). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Çakır. T. (2006). John Dewey'in Eğitim Felsefesi Bağlamında "Eğitim Hakkı" ve Günümüz Eğitim Sistemine Eleştirel Bir Bakış. Kaygı/Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi; 30-36. Bursa
  • Çelik. N. (2005). Okul-aile işbirliğinde yaşanan sorunlar. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Çelik. V. (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık. İstanbul
  • Doğru. Ç. T. (2005). Okul–öğretmen–aile işbirliğinin sınıf yönetime etkisinin sınıf yönetimine etkisi. Zonguldak Kara Elmas Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak
  • Dowling, Emilia. Osborne, Elsie. (2003) The family and the school: a joint systems approach to problems with children, Reutledge, London
  • Elkind, David. (2005) School and Family in the Postmodern World. Cambridge journals proceedings of the nutrition society, 64:249-254 Cambridge University Press
  • Epsteın, Joyce L. (1990) School and Family Connections, (Theory, Research, and Implications for Integrating Sociologies of Education and Family) Marriage and family review, Reutledge, London.
  • Epsteın, Joyce L. Connors, Lori J. (1992) School and family parnerships, national association of secondary school principals, 1904 Research Drive, Reston, VA
  • Gökçe. E. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Etkiliği, A.Ü. EBF Dergisi. Cilt:35. Sayı 1-2
  • Işık. H. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir
  • Karaman. F. (2007). Sosyal bilgiler öğretim programı uygulamalarında okul-aile işbirliği düzeyi (tokat örneği). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Tokat
  • Kıranşal. N. (2007). İlköğretim okullarında okul ve aile arasındaki etkileşim hangi düzeyde gerçekleşmektedir (kars il örneği). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kars
  • Lusterman , D. David (1985) An ecosystemic approach to family-school problems. The american journal of family therapy, volume 13, ıssue 1 , pages 22 – 30 Memduhoğlu, H.B. Yılmaz, K. (2008) Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, PEGEM A Yayınları Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1995). Öğretmen Değerlendirme. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınevi. Ankara
  • Sönmez. V. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Anı Yayıncılık. Ankara Süzen. O. N. (2008). Öğrenci ev ziyaretleri. Gül Yurt Yayınları. İstanbul.
  • Tezcan. M. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ed. Veysel Sönmez. Anı Yayıncılık. Ankara
  • Yılmaz. A. (2006). İlköğretim okullarında etkililik sağlanması için öğretmenlerin ailelerden beklentileri. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya
  • Yılmaz. K. diğ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara
Year 2011, Volume: 1 Issue: 22, 129 - 144, 18.01.2012

Abstract

References

  • Aydın, A. (2008) Sınıf yönetimi, PEGEM-A Yayınları, Ankara
  • Bayındır. B. (2000). Okul aile iletişiminde ev ziyaretleri (avcılar uygulaması). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Çakır. T. (2006). John Dewey'in Eğitim Felsefesi Bağlamında "Eğitim Hakkı" ve Günümüz Eğitim Sistemine Eleştirel Bir Bakış. Kaygı/Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi; 30-36. Bursa
  • Çelik. N. (2005). Okul-aile işbirliğinde yaşanan sorunlar. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Çelik. V. (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık. İstanbul
  • Doğru. Ç. T. (2005). Okul–öğretmen–aile işbirliğinin sınıf yönetime etkisinin sınıf yönetimine etkisi. Zonguldak Kara Elmas Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak
  • Dowling, Emilia. Osborne, Elsie. (2003) The family and the school: a joint systems approach to problems with children, Reutledge, London
  • Elkind, David. (2005) School and Family in the Postmodern World. Cambridge journals proceedings of the nutrition society, 64:249-254 Cambridge University Press
  • Epsteın, Joyce L. (1990) School and Family Connections, (Theory, Research, and Implications for Integrating Sociologies of Education and Family) Marriage and family review, Reutledge, London.
  • Epsteın, Joyce L. Connors, Lori J. (1992) School and family parnerships, national association of secondary school principals, 1904 Research Drive, Reston, VA
  • Gökçe. E. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Etkiliği, A.Ü. EBF Dergisi. Cilt:35. Sayı 1-2
  • Işık. H. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir
  • Karaman. F. (2007). Sosyal bilgiler öğretim programı uygulamalarında okul-aile işbirliği düzeyi (tokat örneği). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Tokat
  • Kıranşal. N. (2007). İlköğretim okullarında okul ve aile arasındaki etkileşim hangi düzeyde gerçekleşmektedir (kars il örneği). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kars
  • Lusterman , D. David (1985) An ecosystemic approach to family-school problems. The american journal of family therapy, volume 13, ıssue 1 , pages 22 – 30 Memduhoğlu, H.B. Yılmaz, K. (2008) Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, PEGEM A Yayınları Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1995). Öğretmen Değerlendirme. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınevi. Ankara
  • Sönmez. V. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Anı Yayıncılık. Ankara Süzen. O. N. (2008). Öğrenci ev ziyaretleri. Gül Yurt Yayınları. İstanbul.
  • Tezcan. M. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ed. Veysel Sönmez. Anı Yayıncılık. Ankara
  • Yılmaz. A. (2006). İlköğretim okullarında etkililik sağlanması için öğretmenlerin ailelerden beklentileri. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya
  • Yılmaz. K. diğ. (2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Gülcan

Neslihan Taner This is me

Publication Date January 18, 2012
Submission Date September 16, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 22

Cite

APA Gülcan, M., & Taner, N. (2012). İlköğretimde Ev Ziyaretinin Okul Başarısına Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 129-144.