Özet Anahtar sözcükler: Sanatsal denetim, denetmen, eğitimsel eleştiri. Abstract Key words: Artistic supervision, supervisor, educational criticism. Bu araştırma, eğitim denetmenlerinin öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımını uygulama düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımının uygulanma düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen görüşlerinin göreve, sadece öğretmen görüşlerinin kıdem, eğitim durumu, cinsiyet ve branşa göre farklılaşıp-farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 376 ilköğretim okulu öğretmeni ile 30 il denetmeni oluşturmuştur. Veri çözümlemede, aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımının uygulanma düzeyine yönelik öğretmen ve denetmen görüşleri görev değişkeni açısından farklılık göstermektedir. Öğretmenlere göre uygulanma düzeyi en düşük boyut “öğretmen geliştirme” iken, denetmenlere göre "değerlendirme" boyutudur. Öğretmenlerin sanatsal denetimin uygulanma düzeyine yönelik görüşleri, cinsiyetlerine göre tüm boyutlarda, kıdemlerine göre “eğitimsel eleştiri" ve “değerlendirme” boyutlarında, branşlarına göre de “sınıf gözlemi”, "öğretmen geliştirme" ve “eğitimsel eleştiri” boyutlarında farklılaşmaktadır.
This research was conducted to determine the supervisors’ application level of artistic supervision approach in teacher supervision. In this research, it was examined whether the views of teachers and supervisors were differentiated according to the task variable and teachers’ seniority, education level, gender and branch variables. 376 primary school teachers and 30 province supervisors created the sample of the study. In data analysis, the arithmetic mean, t-test and variance analysis techniques were used. According to the study results, there is a difference in the views of teachers and supervisors were differentiated according to the teachers’ task variable. According to the teachers, the aspect which has the lowest level of application is “teacher development” and as for supervisors it is “evaluation” aspect. The views of teachers’ about the application of artistic supervision are differentiated in “educational criticism” and “evaluation” for seniority, in all aspects for gender and in “classroom observation”, “teacher development” and “educational criticism” for branch.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 19, 2012 |
Submission Date | November 18, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 22 |