BibTex RIS Cite

Okul Müdürlerinin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynaklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Uşak İli Örneği)

Year 2011, Volume: 1 Issue: 22, 255 - 279, 19.01.2012

Abstract

Özet

Bu çalışma, Uşak İli Merkez ve tüm ilçelerde görev yapan okul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarını öğretmenlerin görüşlerine göre cinsiyet, öğrenim durumu, branş ve kıdem gibi bazı değişkenler açısından incelemek üzere yürütülmüş, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini 296 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak geçerliği ve güvenirliği sağlanan “Okul Müdürlerinin Örgütsel Güç Kaynağını Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizinde “SPSS 17.0 İstatistik Paket Programı” kullanılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre, okul müdürlerinin yasal güç ve ödül gücü kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarından zorlayıcı, uzmanlık ve karizmatik güç boyutuna ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmen görüşlerinin öğrenim, branş ve kıdem durumuna göre, okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarından yasal, zorlayıcı, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güç boyutuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmektedir.

 

Anahtar Sözcükler: Örgütsel güç kaynakları, okul yöneticisi, ilköğretim okulu, öğretmen görüşleri

Year 2011, Volume: 1 Issue: 22, 255 - 279, 19.01.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Helvacı This is me

Musa Kayalı This is me

Publication Date January 19, 2012
Submission Date November 23, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 22

Cite

APA Helvacı, M., & Kayalı, M. (2012). Okul Müdürlerinin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynaklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Uşak İli Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 255-279.