Aim of this research is to present some teaching activities on how to deal with geometry subjects in primary education using the Paint and to present teachers? opinions relating to use of it. By introducing these activities to 10 mathematics teachers in primary schools, they were asked to apply these activities in their lessons and write their opinions about affects of the activities on geometrical thinking, usage in geometry lessons, motivation to lesson, flexibility of the activities, easiness to use. Teachers? opinions are those: ?it is useful for students to recognize and reach geometric relations via discovering method?, ?good for retention?, ?it contributes development of their problem solving abilities?, ?it presents opportunity to prove some geometric relations informally in a different way?, ?geometric knowledge is understood better by drawing?, ?it could be put into practice with a good timing?, ?it is motivating, attractive?, ?it is useful in terms of drawing more figures, so more activities can be done?, ?it could improve students? attitudes towards geometry?.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim geometri öğrenme alanındaki kazanımların Paint programıyla nasıl ele alınabileceğini göstermek için bazı örnek etkinlikleri ve öğretmenlerin uygulamaya ilişkin görüşlerini sunmaktır. Bu etkinlikler ve kullanımı, 10 ilköğretim matematik öğretmenine tanıtılarak, sınıflarında yeri geldikçe uygulamaları ve geometrik düşünmeye etkisi, geometri derslerinde kullanılabilirliği, öğrencinin ilgisini çekme, motive etme, etkinliklerin geliştirilebilirliği ve kullanım kolaylığı konularında değerlendirmelerini yazmaları istenmiştir. Veriler yazılı görüş yoluyla toplanmıştır. Öğretmenlerin görüşleri şöyledir: “Bu etkinliklerle öğrenciler bilgiyi ezbere değil kendileri yaparak, keşfederek öğrenmektedir.”, “Farklı geometrik ilişkileri görmesi ve kullanması açısından yararlıdır.”, “Öğrenilen geometrik bilginin daha kalıcı olması açısından yararlıdır.”, “Problem çözme becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktadır.”, “Geometrik özelliklerin informal olarak farklı şekillerde ispatlanmasına olanak sağlamaktadır.”, “Çizim yaparak geometri konuları daha iyi anlaşılmaktadır.”, “Öğrencilerin kullanım hızına ve hazırbulunuşluklarına göre uygulanabilir.”, “İyi bir zaman planlamasıyla uygulanabilir.”, “Her öğrenciye bir bilgisayar düşmeli ki etkili olsun.”, “İlgi çekici.”, “Derse motive edici.”, “Öğrencilerin programı kullanmaları geliştirildiğinde bu ve başka etkinlikler daha kolay yapılabilir.”, “Bilgisayar ortamında daha az zamanda şekiller oluşturulup çalışılacağı için zaman kazandırmakta ve daha çok etkinlik yapılabilmektedir.”, “Geometriye karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağlamaktadır.”
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 7, 2014 |
Submission Date | November 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 29 |