Bu çalışmada 2011 yılında geliştirilen "Dinleme üstbiliş stratejileri ölçeği"nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik incelemesi yapılmıştır. Bu amaçla 307 Türkçe öğretmen adayı ile uygulamalar yapılmıştır. Ölçek on bir madde ve üç faktörden oluşmaktadır. Bu boyutlar dikkat, planlama-değerlendirme ve problem çözmedir. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin bulgular faktör analizi kullanılarak incelenmiştir. Açımlayıcı faktör analizinden elde edilen üç faktörlü yapı doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0,83 bulunurken dikkat, planlama-değerlendirme, problem çözme alt boyutları için sırasıyla 0,75; 0,70; 0,79 olarak bulunmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | November 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 40 |