Bu çalışmada, Okul Öncesi Öğretmenliği öğretmen adaylarının çocuk haklarına ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersinde geliştirdikleri pano tasarımlarından örnekler ile süreç öncesi ve sonrasındaki düşünceleri ele alınmıştır. Tasarımlardan önce, araştırmacılar Çocuk Haklarına Dair Birleşmiş Milletler Sözleşmesi’ni temel alarak öğretmen adaylarıyla beyin fırtınası ve odak grup görüşmeleri yürütmüşlerdir. Araştırmacıların verdiği teorik bilgiler doğrultusunda öğretmen adayları üzerinde çalışacakları çocuk haklarını seçmişler ve planlamalarını hazırlamışlardır. Pano tasarımları, yedi hafta boyunca toplam 28 ders saatinde tamamlanmıştır. Bu ders saatleri “atölye çalışmaları” olarak adlandırılmıştır. Araştırmacılar, bu süreçte öğretmen adaylarının tasarımları üzerinde bire bir çalışarak geri bildirim sağlamışlardır. Panoların, çocukların ve velilerin dikkatini ilgili konuya çekmede ve konuya ilişkin farkındalık oluşturmada etkili olacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda, panoların çocukların gelişimlerine katkıda bulunacağı, velilerin ise okul öncesi eğitim kurumuyla ilişkilerini geliştireceği beklenmektedir. Ayrıca, öğretmen adaylarının bu tür uygulamalı deneyimler yaşamalarının, konuyla ilgili bilgilenmelerini ve materyal geliştirmeye yönelik beceriler kazanmalarını sağlayacağı düşünülmektedir. Böylelikle, bu tür deneyimler öğretmen adaylarının mesleki yaşamları için gerekli olan hazırlıklarına da katkıda bulunabilir. Tüm bu bilgiler ışığında, öğretmen adaylarının çocuklar ve ailelerine yönelik pano hazırlamaları için bir eğitim ortamı hazırlanmasının, çocuk hakları teması ele alınarak bu konuda farkındalık kazanmalarının sağlanmasının ve ürünlerin bilimsel ortamlarda paylaşılmasının eğitsel bir değer taşıdığı söylenebilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 13, 2017 |
Submission Date | November 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 41 |