BibTex RIS Cite

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirlikli Öğrenmenin Öğrencilerin Başarıları Ve Demokratik Tutumlarına Etkisi1 2 3

Year 2017, Issue: 41, 184 - 201, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.74935

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin akademik başarıları ve demokratik tutumlarına etkisinin, cinsiyet ve anne-baba eğitim durumlarına göre anlamlı farklar gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2014-2015 güz yarıyılı, Burdur il merkezinde bir ortaokulda 5. sınıfta öğrenim gören toplam 64 öğrencinin katılımıyla elde edilmiştir. Araştırmada veriler, Sosyal Bilgiler Başarı Testi ve Demokratik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiş ve veriler SPSS 22.0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına ve demokratik tutumlarına etkisinin, grupların son test puanlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir fark gösterdiği, ancak her iki grubun tüm son-test puanlarının, cinsiyet ve anne baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir fark göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2017, Issue: 41, 184 - 201, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.74935

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Harun Şahin This is me

Özlem Uslu

Publication Date April 13, 2017
Submission Date October 25, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 41

Cite

APA Şahin, H., & Uslu, Ö. (2017). 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde İşbirlikli Öğrenmenin Öğrencilerin Başarıları Ve Demokratik Tutumlarına Etkisi1 2 3. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 184-201. https://doi.org/10.21764/efd.74935