BibTex RIS Cite

Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü

Year 2017, Issue: 41, 202 - 214, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.32175

Abstract

Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin yaşam doyumunu yordama gücünü tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir’de iki farklı devlet ortaokulunda öğrenim gören ve yaşları 10 ile 15 arasında değişen 127’si kız, 127’si erkek toplam 254 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu (kısa formu),Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık ve Ortaokul Öğrencileri İçin Okul İklimi ölçekleriyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi betimsel istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve  stepwise regrasyon analizi ile  yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin öğrencilerin yaşam doyumlarının anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermiştir.

Anahtar Sözcükler: Psikolojik Sağlamlık, Okul İklimi, Yaşam Doyumu, Yordama

Year 2017, Issue: 41, 202 - 214, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.32175

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Doç. Dr.aslı Uz Baş

Doç. Dr. İrfan Yurdabakan

Publication Date April 13, 2017
Submission Date October 20, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 41

Cite

APA Uz Baş, D. D., & Yurdabakan, D. D. İ. (2017). Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 202-214. https://doi.org/10.21764/efd.32175

Cited By