BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Mantıksal ve Uzamsal Düşünme Becerileri: Bölüm, Cinsiyet ve Akademik Performansın Etkisi

Year 2017, Issue: 41, 265 - 283, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.13098

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmeni adaylarının mantıksal düşünme ve uzamsal düşünme becerilerini belirlemek, bölüm, cinsiyet ve akademik performansın bu beceriler üzerindeki etkisini çok yönlü incelemektir. Araştırma, Türkiye’nin batısında yer alan bir üniversitede bulunan eğitim fakültesinin ilköğretim matematik öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği lisans programına kayıtlı toplam 431 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Nedensel–karşılaştırmalı türdeki araştırmada, veri toplama aracı olarak, mantıksal düşünme ve uzamsal düşünme testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, 2 (bölüm) x 2 (cinsiyet) x 5 (akademik performans) çok faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının mantıksal düşünme becerilerinin yüksek düzeyde, fakat uzamsal düşünme becerilerinin düşük düzeyde olduğu ve genel olarak, öğrenim görülen bölümün, mantıksal ve uzamsal düşünme becerileri üzerinde bir etkisinin olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca, cinsiyet ve akademik performansın uzamsal düşünme becerisi üzerinde etkisinin olduğu ve mantıksal alt becerilerin büyük çoğunluğunun uzamsal alt becerilerle ilişkili olduğu ve bağımsız değişkenlerin ortak etkileşimlerinin, öğretmen adaylarının mantıksal ve uzamsal düşünme becerilerini etkilemediği görülmüştür.

Year 2017, Issue: 41, 265 - 283, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.13098

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Melih Turgut This is me

Kürşat Yenilmez

Mustafa Zafer Balbağ

Publication Date April 13, 2017
Submission Date October 13, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 41

Cite

APA Turgut, M., Yenilmez, K., & Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen Adaylarının Mantıksal ve Uzamsal Düşünme Becerileri: Bölüm, Cinsiyet ve Akademik Performansın Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 265-283. https://doi.org/10.21764/efd.13098

Cited By




Türkiye’de Uzamsal Yeteneğe ilişkin Araştırma Eğilimleri
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Neşe DOKUMACI SÜTÇÜ
https://doi.org/10.26466/opus.839496