BibTex RIS Cite

GELİŞİME UYGUN UYGULAMALAR İNANÇ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI

Year 2017, Issue: 41, 346 - 362, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.17842

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Gelişime Uygun Uygulamalara ilişkin Kim ve Buchanan (2009) tarafından geliştirilen öğretmen inanç ve uygulama ölçeğinin inanç alt ölçeğini Türkçeye uyarlama geçerlilik ve güvenilirlik analizlerini yapmaktır. Tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, seçkisiz örneklem yöntemiyle belirlenen 686 okul öncesi öğretmeni çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Ölçek İngilizceden Türkçeye araştırmacılar tarafından çevrilmiş ve İngiliz dili ve okul öncesi eğitim alanlarında beş uzmanın görüşleri doğrultusunda düzenlenmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğini saptamak amacıyla açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Beşli Likert tipi, biri açık uçlu olmak üzere toplam 29 maddeden oluşan ölçeğin açımlayıcı faktör analizi sonucunda Gelişime Uygun Olan (GU), Gelişime Uygun Olmayan (GUO) ve Aile, Kültür ve Kaynaştırma olmak üzere 3 alt boyuttan oluştuğu saptanmıştır. Ölçeğin tüm maddeleri için hesaplanan toplam güvenirlik katsayısı (Cronbach alpha) .85 olarak bulunmuştur. Ayrıca ölçeğin 3 faktörlü yapısı, doğrulayıcı faktör analizi ile de doğrulanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; Gelişime Uygun Uygulamalar Öğretmen İnanç Ölçeğinin (GUUÖİÖ), öğretmenlerin inançlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır.

Year 2017, Issue: 41, 346 - 362, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.17842

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

İkbal Tuba Şahin Sak

Ramazan Sak

Publication Date April 13, 2017
Submission Date October 6, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 41

Cite

APA Şahin Sak, İ. T., & Sak, R. (2017). GELİŞİME UYGUN UYGULAMALAR İNANÇ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 346-362. https://doi.org/10.21764/efd.17842