Öğrencilerin kimyayı öğrenmelerinde, maddenin submikroskobik düzeydeki yapısıyla ilgili uygun imgelere sahip olmaları esastır. Submikroskobik düzeyle ilgili imgeleme; yeterli önbilginin yanında, bu düzey algılanamadığından hayal gücünü de gerekli kılar. Hayal gücü ise literatürde yaratıcılığın kapsamında ele alınmıştır. Bilişsel psikoloji alanında yapılan çalışmalar imgelerin niteliği ile yaratıcı düşünme arasında zayıf-orta şiddette ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, öğrencilerin maddelerin ayrılması konusunda submikroskobik düzeyle ilgili imgelerini yansıtan çizimlerinin ayrıntılığına, bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin etkisi incelendi. Araştırma, 9. sınıfta öğrenim gören 57 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırma yöntemi olarak, yarı deneysel desen kullanıldı. Araştırmada, katılımcıların önbilgileri ve bilimsel yaratıcılıkları kontrol altına alındığında, bilimsel modele uygun ayrıntılar içeren çizimler yapmalarında, bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin, geleneksel öğretimden daha etkili olduğu belirlendi.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | April 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 42 |