BibTex RIS Cite

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KAYGI DÜZEYLERİ İLE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2017, Issue: 42, 123 - 142, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.32954

Abstract

Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı-endişe düzeyleri ile tercih ettikleri öğrenme stratejilerini ortaya çıkarmak ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir ortaokulun 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 189 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeği” ve “Öğrenme Stratejileri” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin bir kısmı normal dağılım göstermediğinden parametrik ve parametrik olmayan testler bir arada kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda ortaokul öğrencilerinin genel olarak orta düzeyde matematik kaygı-endişesine sahip oldukları, sınıf düzeyi arttıkça matematik kaygısının da arttığı ancak bu artışın sadece 5. sınıflar ile 6, 7 ve 8. sınıflar arasında anlamlı düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrenme stratejilerinin tercih edilme düzeylerine bakıldığında en çok örgütleme stratejisinin kullanıldığını görülmüştür. 6, 7. ve 8. sınıf düzeylerinde duyuşsal strateji en az tercih edilen strateji iken 5. sınıf düzeyinde en az kullanılan strateji anlamayı izleme stratejisi olmuştur. Matematik kaygı-endişe düzeyi ile örgütleme ve yineleme stratejileri arasında anlamlı olmasına karşın zayıf bir ilişki bulunurken matematik kaygı-endişe düzeyi ile diğer üç öğrenme stratejisi (Anlamlandırma, Anlamayı İzleme, Duyuşsal) arasında anlamlı ve orta düzeyli bir ilişki bulunmuştur. 

Year 2017, Issue: 42, 123 - 142, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.32954

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Çiğdem Arslan

Hatice Kübra Güler This is me

Mustafa Çağrı Gürbüz This is me

Publication Date June 15, 2017
Submission Date October 11, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 42

Cite

APA Arslan, Ç., Güler, H. K., & Gürbüz, M. Ç. (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KAYGI DÜZEYLERİ İLE ÖĞRENME STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 123-142. https://doi.org/10.21764/efd.32954