BibTex RIS Cite

EBEVEYN TUTUMLARININ OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARIN MİZAÇ ÖZELLİKLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2017, Issue: 42, 226 - 239, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.88048

Abstract

Ebeveyn-çocuk arasındaki ilişki, çocuğun ve ebeveynin karşılıklı olarak birbirilerini etkilediği bir süreçte gerçekleşmektedir. Bu süreç çocuk ve ebeveynin farklı özelliklerinden etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı, ebeveyn tutumları ile çocukların mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.  Bu bağlamda, demokratik, otoriter, izin verici ve aşırı koruyucu ebeveyn tutumları ile çocukların sıcakkanlılık, sebatkarlık, ritmiklik ve tepkisellik olarak belirlenen mizaç özellikleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmaya Denizli ve Uşak illerinden 261 okul öncesi dönem çocuğu ve anneleri katılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ), ve “Çocuklar İçin Kısa Mizaç Ölçeği” kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonuçları demokratik tutum ile çocukların mizaç özelliklerinden “sebatkarlık” ve “ritmiklik” arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönlü bir ilişki öte yandan otoriter tutumla ise negatif yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca çocukların mizaç özelliklerinden “sebatkarlık” ve “ritmiklik” demokratik tutumu, tepkisellik mizaç özelliğinin ise otoriter tutumu olumlu yönde yordadığ saptanmıştır. Öte yandan çocukların mizaç özellikleri izin verici ve aşırı koruyucu ebeveyn tutumlarının anlamlı yordayıcıları değildir.   

Year 2017, Issue: 42, 226 - 239, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.88048

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Sibel Yoleri

Nesrin Işıkoğlu Erdoğan This is me

Gamzegül Tetik This is me

Publication Date June 15, 2017
Submission Date June 3, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 42

Cite

APA Yoleri, S., Işıkoğlu Erdoğan, N., & Tetik, G. (2017). EBEVEYN TUTUMLARININ OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARIN MİZAÇ ÖZELLİKLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 226-239. https://doi.org/10.21764/efd.88048