BibTex RIS Cite

OKUL BAŞARISINA OKUL YÖNETİCİSİNİN ETKİSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2017, Issue: 43, 93 - 109, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.82932

Abstract

Okulların etkililiği üzerinde oldukça fazla etki gücü bulunan okul yöneticilerinin okuldaki başarıya etkisini belirlemek bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmuştur. Araştırmada ayrıca öğretmen görüşlerine göre ideal müdür özelliklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaca ulaşmak için araştırma problemi şöyle belirlenmiştir: 1.Okul müdürü okuldaki işleyişi hangi alanlarda ve ne şekilde etkilemektedir? 2.Bir müdür nasıl olmalıdır, hayalinizdeki müdürü anlatınız?Araştırmanın çalışma grubu Yozgat il merkezinde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerdir. Yozgat il merkezinde çalışan 30, ilçede çalışan 10 öğretmen olmak üzere toplam 40 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyetine bakıldığında 13’üi kadın, 27’si erkektir. Öğretmen görüşlerine göre okul yöneticisinin liderlik yapması, organize etmesi ve okulun işleyişini düzenlemesi okuldaki başarıyı etkileyen en önemli etkenlerden biridir. Bunun yanında okuldaki işleyişe ve başarıya okul müdürünün etkisi okul müdürünün çalışanları ve öğrenciyi güdülemesi, okulun fiziki ortamını hazırlaması ve pozitif iletişim kurmasıyla olmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin ideal okul müdüründe olmasını istedikleri ve sıklıkla ifade ettikleri özellikler ise okul müdürünün çalışanları desteklemesi, liyakatli olması, disiplinli-ilkeli olması, katılımcı-demokratik yönetici olması, sorunlara çözüm üretebilmesi, çalışkan olması, vizyon- hedef belirlemesi, liderlik edebilmesi, yönlendirebilmesi, pozitif olması, risk alması, girişimci olması, öğretmenin çalışabileceği imkan ve koşulları hazırlaması, olumlu bir okul iklimi oluşturması, iradeli-dirençli olması ve çalışanların güvenmesi - dürüst olmasıdır.

 

Anahtar kelimeler: Okul müdürü, etkili okul, başarılı okul, okulda başarı, ideal müdür.

Year 2017, Issue: 43, 93 - 109, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.82932

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Emine Babaoğlan This is me

Aygül Nalbant This is me

Ejder Çelik This is me

Publication Date September 29, 2017
Submission Date September 22, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 43

Cite

APA Babaoğlan, E., Nalbant, A., & Çelik, E. (2017). OKUL BAŞARISINA OKUL YÖNETİCİSİNİN ETKİSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 93-109. https://doi.org/10.21764/efd.82932