BibTex RIS Cite

Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğretimle İlgili Tezlerin İçerik Analizi: Türkiye Örneği (2002-2014)

Year 2017, Issue: 43, 255 - 282, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.08468

Abstract

Ülkemizde 2000’li yılların başlarından itibaren, Proje Tabanlı Öğretim (PTÖ) hakkında yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları tamamlanmaya başlamıştır. Günümüze kadar olan süreçte çok sayıda araştırma yapılmış olması konu hakkında genel çerçevenin belirlenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Araştırmada, Türkiye’de 2002 ve 2014 yılları arasında fen eğitimi alanındaki PTÖ konusuyla ilgili tamamlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir içerik analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamına alınan 32 adet yüksek lisans ve 11 adet doktora tezi, “yayınlanma yılına, sayfa sayısına, danışmanların unvanına, tez yazarlarının cinsiyetine, araştırma türüne, araştırma modeline, araştırma konusuna, örneklem belirleme yöntemine, örneklem sayısına, örneklem düzeyine, veri toplama araçlarının türüne, veri analiz yöntemine, kaynaklarının türüne ve güncelliğine” göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, yüksek lisans düzeyinde daha çok nicel araştırma türünün, doktora düzeyinde ise karma araştırma türünün tercih edildiğini göstermiştir. Hem yüksek lisans hem de doktora düzeyinde daha çok deneysel araştırma modelinin tercih edildiği; araştırma konusu olarak PTÖ’nün öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkilerinin araştırıldığı; örneklem belirleme yöntemi olarak daha çok “basit seçkisiz” örneklem belirleme yöntemiyle “51-100 kişilik” örneklemler üzerinde çalışıldığı tespit edilmiştir.

Year 2017, Issue: 43, 255 - 282, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.08468

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Soner Yavuz

Gonca Yavuz

Publication Date September 29, 2017
Submission Date February 15, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 43

Cite

APA Yavuz, S., & Yavuz, G. (2017). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğretimle İlgili Tezlerin İçerik Analizi: Türkiye Örneği (2002-2014). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 255-282. https://doi.org/10.21764/efd.08468

Cited By