Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin çevreye ilişkin algıları ve çözüm önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak öğrencilerin Ayazmana ve Gökçay Mesire alanları hakkındaki algılarının belirlenmesi, bu mesireliklerle ile ilgili sorunların tespiti ve bu sorunları kimlerin çözebileceğine ilişkin düşüncelerinin belirlenmesiyle kendilerinin bu sorunların çözümüne yapacakları katkılar hakkında farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunda öğrenim görmekte olan 70 Çocuk Gelişimi ve Yaşlı Bakımı öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırma verileri Yalçınkaya ve Çelikbaş (2013)’ın geliştirdiği görüşme formunun ilgili alan yazın ve kaynaklar taranarak tekrar düzenlemesi ve uzman görüşü alınarak Ayazmana ve Gökçay Mesire Alanları problem durumuna uyarlanan altı açık uçlu sorudan oluşan görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin çoğunluğunun çevre sorunu kavramına ‘’Toplumsal yaşama verilen zarar’’ anlamı yükledikleri, yaşadıkları çevrede çevre sorunu olarak en çok ‘Çöpler’i gördükleri, Ayazmana ve Gökçay Mesire Alanları’nın öğrencilerde en çok ‘Doğal Güzelliği’ çağrıştırdığı, Ayazmana ve Gökçay Mesire Alanları ile ilgili sorunlar hakkında ‘Çöpler’ üzerinde yoğunlaştıkları, Ayazmana ve Gökçay Mesire Alanları ile ilgili sorunları öncelikli olarak ‘Belediye’nin çözebileceğine inandıkları, Ayazmana ve Gökçay Mesire Alanları’na karşı kendi sorumluluklarında ise en çok ‘Sosyal Girişim’i düşündükleri görülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 29, 2017 |
Submission Date | September 7, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 43 |