2013 yılı fen bilimleri öğretim programında yaşam becerileri
arasında “girişimcilik” kavramına doğrudan yer verilmiştir. Devamında 2017
yılında yayınlanan taslak fen bilimleri öğretim programında da “girişimcilik”
kavramı ve bu kavramla bağlantılı olan “inovasyon” ve “mühendislik
uygulamaları” gibi kavramlara da yer verilmesinin planlanması dikkat
çekmektedir. Bu durum girişimcilik kavramı ve bu kavramın kapsadığı özelliklere
olan ilginin arttığını göstermektedir. Dolayısıyla geleceğin öğretmenleri olan
öğretmen adaylarının bu özelliklere ne ölçüde sahip olduklarını düşündükleri
merak konusudur. Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının
girişimci özelliklerini kendi değerlendirmeleri ile belirlemektir. Bu
doğrultuda araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırmada
veriler araştırmacı ve uzman görüşlerine dayalı olarak geliştirilen “Girişimci
Özellik Öz Değerlendirme Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda araştırmaya katılan fen bilimleri öğretmen adaylarının büyük bir
çoğunluğu kendilerinde sorumluluk alma, yenilikçi olma, bağımsız hareket
edebilme, etkili iletişim kurma, kendine güven, takım çalışması, yaratıcı olma,
başarı ihtiyacı gibi özelliklerin bulunduğunu belirtmiştir. Diğer taraftan risk
alma, belirsizliğe karşı toleranslı olma ve liderlik özellikleri açısından ise fen
bilimleri öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu bu özelliklere sahip
olmadıklarını dile getirmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2017 |
Submission Date | June 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 44 |