Bu
çalışmanın amacı, sayı tahtası oyununun düşük sosyoekonomik düzeydeki 48-60
aylık çocukların sayı gelişimine etkisini incelemektir. Ön test-son test-kontrol
gruplu yarı deneysel desen kullanılan araştırmada deney grubu 24, plasebo
grubu 24 ve kontrol grubu 23 olmak üzere toplam 71 çocukla çalışılmıştır. Araştırmada
Ramani ve Siegler (2008) tarafından kullanılan sayma, sayısal büyüklükleri
karşılaştırma ve sayıları tanıma görevleri ile VanDerHeyden (2008) tarafından
geliştirilen ve Yılmaz (2015) tarafından geçerlik güvenirlik çalışması yapılan
Erken Sayı Değerlendirme Ölçeğinin Nesne Sayma - Daire İçine Alma alt testi
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Kruskal-Wallis H testi, Mann Whitney
U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına
göre deney, kontrol ve plasebo sayma, sayısal büyüklükleri karşılaştırma ve
sayıları tanıma görevlerine ilişkin sontest puan ortalamaları arasında deney
grubu lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubunda yer
alan çocukların sayma, sayısal büyüklükleri karşılaştırma ve sayıları tanıma
görevlerinden aldıkları ön test ve son test puanları arasında da anlamlı bir
fark olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre, sayı tahtası oyununun düşük
sosyoekonomik düzeydeki 48-60 aylık çocukların sayı gelişimini artırmada etkili
olduğu söylenebilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2017 |
Submission Date | July 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 44 |