İlkokul öğrencilerinin okuma becerilerini en iyi şekilde kazanmaları Türkçe dersinin ana amaçlarından biridir. Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin kelime uzunluğuna göre okuma hızlarının değerlendirilmesidir. Araştırma 2017 yılı mayıs ayında Yozgat il merkezindeki bir devlet ilkokulunda gerçekleştirilmiştir. İlkokul öğrencilerinin kelime uzunluğuna göre okuma hızlarının tespit edilmesi amaçlanan bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) araştırması türündedir. Araştırmanın evrenini Yozgat il merkezindeki ilkokullarda öğrenim gören ilkokul öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Yozgat il merkezindeki bir devlet ilkokulundaki öğrenciler oluşturmaktadır. Toplamda 342 ilkokul öğrencisinden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan “Kelime uzunluğuna göre okuma hızı tespit formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizi için betimsel istatistiklerden frekans, yüzde ve ortalama; çıkarımsal istatistiklerden ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi (one-way anova) kullanılmıştır. İlkokul sınıf seviyelerinin kelime uzunluğuna göre ortalamaları alındığı zaman, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresi 72 salise, ikinci sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresinin 48 salise, üçüncü sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresinin 28 salise, dördüncü sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresi 26 salise, tüm ilkokul öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresinin 44 salise olduğu görülmektedir. İlkokul öğrencilerinin sınıf seviyelerine göre kelime okuma hızları bakımından anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir F(3, 338)=184, p<.01. Başka bir deyişle, ilkokul öğrencilerinin kelime okuma hızı sınıf seviyelerine göre anlamlı bir şekilde değişmektedir.
It is one of the main objectives of the Turkish language course that primary school students should acquire reading skills in the best way. The aim of this research is to evaluate the speed of reading according to the word length of primary school students. The research was conducted in May 2017 in a state primary school in Yozgat province center. This research aimed to determine the reading speeds according to the word length of primary school students is the survey research from the quantitative research methods. The universe of the research is the primary school students who are educated in the primary schools in the city of Yozgat. The sample is composed of students in a state primary school in Yozgat province center. Data were collected from 342 elementary school students in total. The data collection tool was developed by the researcher. The data were collected with the "reading speed determination form according to word length" prepared by the researcher. Frequency, percentage and mean of descriptive statistics for analysis of data, one-way ANOVA was used for unrelated samples from inferential statistics. When the averages of the primary school grade levels were taken, the mean scores of the first grade students in the first grade students were 72, the mean reading duration of the second grade students was 48, the words of the third grade students were 28, and the mean reading duration of the fourth grade students was 26, It is seen that the words of all primary school students are 44 times the average reading time. F (3, 338)=184, p <.01. Indicating that primary school students had a meaningful difference in word reading speeds according to class levels. In other words, the speed of vocabulary reading of elementary school students varies significantly according to grade levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Application Date | July 25, 2017 |
Acceptance Date | March 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume , Issue 46 |
Bibtex | @research article { maeuefd330831, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy University}, year = {2018}, number = {46}, pages = {409 - 427}, doi = {10.21764/maeuefd.330831}, title = {İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Babayiğit, Özgür} } |
APA | Babayiğit, Ö. (2018). İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (46) , 409-427 . DOI: 10.21764/maeuefd.330831 |
MLA | Babayiğit, Ö. "İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2018 ): 409-427 <https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/36601/330831> |
Chicago | Babayiğit, Ö. "İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2018 ): 409-427 |
RIS | TY - JOUR T1 - İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi AU - Özgür Babayiğit Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.21764/maeuefd.330831 DO - 10.21764/maeuefd.330831 T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 409 EP - 427 VL - IS - 46 SN - -1302-8944 M3 - doi: 10.21764/maeuefd.330831 UR - https://doi.org/10.21764/maeuefd.330831 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi %A Özgür Babayiğit %T İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi %D 2018 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V %N 46 %R doi: 10.21764/maeuefd.330831 %U 10.21764/maeuefd.330831 |
ISNAD | Babayiğit, Özgür . "İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / 46 (April 2018): 409-427 . https://doi.org/10.21764/maeuefd.330831 |
AMA | Babayiğit Ö. İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; (46): 409-427. |
Vancouver | Babayiğit Ö. İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; (46): 409-427. |
IEEE | Ö. Babayiğit , "İlkokul Öğrencilerinin Kelime Uzunluğuna Göre Okuma Hızlarının Değerlendirilmesi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 46, pp. 409-427, Apr. 2018, doi:10.21764/maeuefd.330831 |