Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME ORTAMINDA EYLEM ARAŞTIRMASI KULLANAN ÖĞRETMENLERİN EYLEM ARAŞTIRMASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2018, Issue: 47, 266 - 290, 15.07.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.348296

Abstract

Öğretmenlerin
uygulayıcı olarak eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları çözmeleri
gerekmektedir. Hemen her öğretmen sınıflarında benzer sorunlarla karşılaşmasına
rağmen birbirlerinin çözümlerinden haberdar olmamakta, çözümler sadece
öğretmenler odası konuşmalarında kalmaktadır. Çözümler sistematik bir şekilde
paylaşılmadığı için aynı sorunlarla uğraşan öğretmenler denemeler yaparken
zaman ve emek kaybı yaşamaktadırlar. Bu nedenle öğretmenlerin kendi
uygulamalarıyla ilgili araştırmalarını bir sistematiğe, bir düzene bağlamaları
gerekir. İşte eğitimde yapılan eylem araştırmaları, öğretmenlerin
uygulamalarını, gözlemlerini, problem çözümlerini daha sistematik olarak
gerçekleştirmelerini, yansıtma yapmalarını ve sonuçlarıyla birlikte süreçte
yaşadıklarını meslektaşlarıyla paylaşma fırsatı verir. Bu araştırmanın amacı
eylem araştırması ile ilgili olarak öğretmen görüşlerini belirlemek ve
uygulamada etkili olan ve olmayan yönlerini ortaya koymaktır. Araştırma
örneklemini 2016-2017 yıllarında Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan
16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından
hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve nitel veri
analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir.

References

  • Baumfield, V., Hall, E. & Wall, K. (2013). Action research in education. London: Sage Publications.
  • Beyhan, A. (2013). Eğitim Örgütlerinde Eylem Araştırması. Bilgisayar ve Eğitim Araştırma Dergisi, 1 (2), 65-89.
  • Burns, A. (1999). Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Burns, A. (2009). Action research. J. Heigham & R. A. Croker (Eds.). Qualitative research in applied linguistics: A practical introduction (pp. 112–134). Basingstoke: Palgrave Macmillan.
  • Burton, J. & Mickan, P. (1993). Teachers' classroom research: rhetoric and reality. In Edge, J. and Richards, K. (ed.) Teachers Develop Teachers Research: Papers on Classroom Research and Teacher Development. Oxford: Heinemann, 113-121.
  • Calhoun, E. F. (1994). How to use action research in the self-renewing school. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Instruction
  • Costello, P. J. M. (2007). Developing teachers’ research into the teaching of thinking skills in Wales. Prospero: A Journal of New Thinking in Philosophy for Education, 13(1), 38-44.
  • Ferrance, E. (2000). Action research: themes in education. USA: Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.
  • Greenwood J. D. & Levin, M. (2007). Introduction to action research: social research for social change. (2. edition). USA: Sage Publications.
  • İnan, G. (2011). Eylem Araştırması: Eğitimde Değişimin Yaratılmasında Öğretmenin Gücü. Cbü Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (2), 1-13.
  • Johnson, A. P. (2014). A short guide to action research (4th ed.). New Jersey: Pearson Education.
  • Lewin, K. (1947). Frontiers in group Dynamics. II. Channels of group life: social planning and action research. Human Relations, 1, 143-153.
  • Mills, G. E. (2003). Action research: A guide for the teacher researcher. Columbus, OH: Merrill Prentice Hall.
  • Norton, L. S. (2009). Action research in teaching and learning: A practical guide to conducting pedagogical research in universities. London: Routledge.
  • Nunan, D. (1993). Action research in language education. In J. Edge & K. Richards (Eds.), Teachers develop teachers research (s. 39–50). Oxford: Heinemann.
  • O’Brien, R. (2001). An overview of the methodological approach of action research. R. Richardson (Editör). Theory and Practice of Action Research.
  • Patton, M.Q. & Cochran, M. (2002). A Guide to Using Qualitative Research Methodology. http://fieldresearch.msf.org/msf/bitstream/10144/84230/1/Qualitative%20research%20methodology.pdf adresinden 20/09/2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Sagor, R. (2003). The action research guidebook: A four-step process for educators and school teams. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Silverman, D. (2001) Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction, London: Sage
  • Somekh, B. (2006). Beyond common sense: action research and the learning organization. ELT Management, 22, 3-7.
  • Wiersma, W. (2009). Research methods in education. Boston: Allyn and Bacon.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Year 2018, Issue: 47, 266 - 290, 15.07.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.348296

Abstract

References

  • Baumfield, V., Hall, E. & Wall, K. (2013). Action research in education. London: Sage Publications.
  • Beyhan, A. (2013). Eğitim Örgütlerinde Eylem Araştırması. Bilgisayar ve Eğitim Araştırma Dergisi, 1 (2), 65-89.
  • Burns, A. (1999). Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Burns, A. (2009). Action research. J. Heigham & R. A. Croker (Eds.). Qualitative research in applied linguistics: A practical introduction (pp. 112–134). Basingstoke: Palgrave Macmillan.
  • Burton, J. & Mickan, P. (1993). Teachers' classroom research: rhetoric and reality. In Edge, J. and Richards, K. (ed.) Teachers Develop Teachers Research: Papers on Classroom Research and Teacher Development. Oxford: Heinemann, 113-121.
  • Calhoun, E. F. (1994). How to use action research in the self-renewing school. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Instruction
  • Costello, P. J. M. (2007). Developing teachers’ research into the teaching of thinking skills in Wales. Prospero: A Journal of New Thinking in Philosophy for Education, 13(1), 38-44.
  • Ferrance, E. (2000). Action research: themes in education. USA: Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.
  • Greenwood J. D. & Levin, M. (2007). Introduction to action research: social research for social change. (2. edition). USA: Sage Publications.
  • İnan, G. (2011). Eylem Araştırması: Eğitimde Değişimin Yaratılmasında Öğretmenin Gücü. Cbü Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (2), 1-13.
  • Johnson, A. P. (2014). A short guide to action research (4th ed.). New Jersey: Pearson Education.
  • Lewin, K. (1947). Frontiers in group Dynamics. II. Channels of group life: social planning and action research. Human Relations, 1, 143-153.
  • Mills, G. E. (2003). Action research: A guide for the teacher researcher. Columbus, OH: Merrill Prentice Hall.
  • Norton, L. S. (2009). Action research in teaching and learning: A practical guide to conducting pedagogical research in universities. London: Routledge.
  • Nunan, D. (1993). Action research in language education. In J. Edge & K. Richards (Eds.), Teachers develop teachers research (s. 39–50). Oxford: Heinemann.
  • O’Brien, R. (2001). An overview of the methodological approach of action research. R. Richardson (Editör). Theory and Practice of Action Research.
  • Patton, M.Q. & Cochran, M. (2002). A Guide to Using Qualitative Research Methodology. http://fieldresearch.msf.org/msf/bitstream/10144/84230/1/Qualitative%20research%20methodology.pdf adresinden 20/09/2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Sagor, R. (2003). The action research guidebook: A four-step process for educators and school teams. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Silverman, D. (2001) Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction, London: Sage
  • Somekh, B. (2006). Beyond common sense: action research and the learning organization. ELT Management, 22, 3-7.
  • Wiersma, W. (2009). Research methods in education. Boston: Allyn and Bacon.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Emine Akkaş Baysal

Gürbüz Ocak

Publication Date July 15, 2018
Submission Date October 31, 2017
Published in Issue Year 2018 Issue: 47

Cite

APA Akkaş Baysal, E., & Ocak, G. (2018). ÖĞRENME ORTAMINDA EYLEM ARAŞTIRMASI KULLANAN ÖĞRETMENLERİN EYLEM ARAŞTIRMASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(47), 266-290. https://doi.org/10.21764/maeuefd.348296