Psikolojik danışma ve rehberlik çağdaş eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır
ve bu nedenle okul, bu hizmeti örgütlemek zorundadır. Öğrenciler eğitim
gördükleri okullarında güvendiği birine derdini anlatarak, problemleri ilgili
yeni bilgiler edinir ve soruna yeni bir açıdan bakabilirler. Böylece problemin
görünmeyen yönlerini daha iyi görmeye başlayabilir. Okullarda çalışan meslek
elemanlarının çok çeşitli sebeplerden kaynaklanan sıkıntıları vardır.. Bu
çalışma okul psikolojik danışmanlarının karşılaştığı güçlükleri belirlemek
amacıyla meslek elemanları ile yapılan görüşmeler sonucu alınan cevaplara göre
hazırlanmış nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu Malatya ilinde bulunan 74 adet
okul psikolojik danışmanından oluşmaktadır. Güçlükleri belirlemek için “Okul
Psikolojik Danışmanlarının Karşılaştığı Güçlüklere İlişkin Görüşme Formu” ve
“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Tablolardaki frekans dağılım
ortalamalarına göre en çok güçlük kişilerle işbirliği ile ilgilidir. İkinci güçlük
alanı denetim yapanlarla ilgilidir. En az güçlük ise hizmetlerin yürütülmesiyle
ilgili olarak belirlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen verilerle psikolojik
danışmanların yaşadıkları problemlere yönelik çözümler geliştirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Submission Date | November 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 47 |