Bu
çalışmanın amacı 2000-2016 yılları arasında ortaokul düzeyinde fen eğitiminde
teknoloji entegrasyonu alanında yapılan Türkçe araştırmaların incelenmesidir.
Bu kapsamda 35 çalışma belirlenmiş ve betimsel içerik analizi yöntemine göre
incelenmiştir. Çalışmalar, belirlenen temalara göre kodlanmıştır. Bulgular,
çalışmalarda kullanılan teknolojilerin tamamına yakınının etkileşimsiz olduğunu
ve kullanılan teknolojik araçların çoğunlukla animasyon olduğunu göstermiştir.
Teknoloji entegrasyonu çalışmalarında öğrenciler arası işbirliğinin düşük
düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknoloji destekli öğrenme uygulamalarında
çoğunlukla nicel yöntemlerin, veri toplama aracı olarak da daha çok çoktan
seçmeli testlerin kullanıldığı görülmektedir. Teknoloji destekli öğrenme
uygulamalarının sonuçların çoğunluğunun olumlu olduğu, önerilerin ise sınıf içi
uygulamalara, gelecek çalışmalara ve uygulayıcı-uzmanlara yönelik olduğu
görülmüştür. Bulgulardan yola çıkarak araştırmacılara yönelik önerilerde
bulunulmuştur.
The purpose of this
study was to investigate the studies published in Turkey between 2000-2016
about technology integration in science education. In this scope, 35 studies
published in Turkish were identified and analyzed using descriptive content
analysis. The studies were coded based on the themes determined. Findings have
shown that close to all the technologies used in the studies are
non-interactive and that the technology used is mostly animations. It has been
determined that there is a low level of collaboration among the students in the
technology integration studies. It is seen that mostly quantitative methods are
used in technology-supported teaching practices and more multiple-choice tests
are used as data collection tools. It has been seen that the majority of the
results of the technology-supported teaching practices are positive, and the
implications are given for the classroom applications, future studies and
practitioners-experts. Based on the results, implications were provided to the
researchers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | January 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 48 |