Bu araştırmanın amacı, 2017 Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı’na göre Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2017-2018 Öğretim Yılı’nda 9. sınıflarda okutulmaya başlanan 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı’nın programda belirtilen yeterlilikler ve beceriler açısından incelemesidir. Öğretim programında “Yeterlilik ve Beceriler” başlığı altında ana dilde iletişim, yabancı dillerde iletişim, matematik yeterliliği, bilim ve teknoloji yeterliliği, dijital yeterlilik, öğrenmeyi öğrenme, sosyal yeterlilikler, inisiyatif alma ve girişimcilik, kültürel farkındalık ve ifade yeterliliklerine yer verilmiştir. Programda ayrıca “Alana Özgü Beceriler” başlığı altında bilgi okuryazarlığı, eleştirel düşünme, görsel okuryazarlık, iletişim ve iş birliği, medya okuryazarlığı, yaratıcı düşünme yeterlilik ve becerilerine yer verilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmış, araştırma verilerinin analizinde içerik çözümlemesinden yararlanılmıştır. Çalışmada; öğretim programındaki öğrenme alanlarının tasnifi esas alınarak okuma, yazma, sözlü iletişim ve dilbilgisi temalarına göre yeterlilikler ve becerilerin kullanım sıklıkları belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları tablolar halinde sunularak yorumlanmış ve ulaşılan sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
The
aim of this study is to examine the 9th Grade Turkish Language and Literature
Coursebook, which has been taught to the students since the 2017-2018 instruction
year and which was prepared by Ministry of Education according to the 2017
Secondary School Turkish Language and Literature Lesson Education Program. In
the curriculum, communication in the mother tongue, communication in the
foreign languages, mathematics competence, science and technology proficiency,
digital competence, learning to learn, social competences, initiative and
entrepreneurship, cultural awareness and expression competencies are included
under the heading of "Proficiency and Skills". The program also
includes information literacy, critical thinking, visual literacy,
communication and business associations, media literacy, creative thinking
competence and skills under the heading "Field Specific Skills”. Document
analysis, which is one of the qualitative research methods, was used in the
study and content analysis was used in analyzing the research data. In the
study, according to the classification of the learning areas in the curriculum,
the competencies and the frequency of use of the skills were determined
according to the themes of reading, writing, oral communication and grammar. Findings
of the work were presented in tables and interpreted and suggestions were made
in the direction of the achieved results.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | May 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 48 |