Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının
geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve geometrik öğrenme eksiklerinin
tespit edilmesidir. Bu amaçla orta
ölçekli bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü
3. sınıfında eğitim gören 98 sınıf öğretmeni adayına van Hiele Geometrik
Düşünme Testi uygulanmıştır. Adaylardan yanıtlarını gerekçelendirmeleri de istenmiştir.
Verilerin analizi ile adayların öncelikle geometrik düşünme düzeyleri, ardından
da öğrenme eksikleri belirlenmiştir. Çalışma bulguları, sınıf öğretmeni adaylarının ağırlıklı olarak Düzey3-Basit çıkarım
düzeyinde yığılma gösterdiğine ve temel olarak öğrenme eksiklerinin şekillerin
özelliklerine dair eksik bilgiye sahip olma, şekiller arasında hatalı
ilişkilendirmeler kurma, genellemeye varamama, ispata yönelik mantık yürütememe
ve çıkarım yapamama şeklinde ortaya çıktığına işaret etmektedir. Bulgular alan
yazın ışığında tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2019 |
Submission Date | February 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 49 |