Oldukça yeni bir kavram olan Nesnelerin
interneti (Nİ) öğrenme ve öğretmeye yönelik olası bazı imkanlar
sunabilmektedir. Bu dikkat çekici terim eğitim ortamlarında gitgide daha
popüler hale gelmesine rağmen, Nİ’nin doğası ve öğretme ve öğrenme açısından bu
karamın nasıl kullanılabileceğine dair bilgi edinerek öğretmenlerin ve
öğrencilerin aydınlanmaya ihtiyaç vardır. Bu bakımdan bu çalışma Nİ’nin
eğitimdeki yerini tartışmakta ve eleştirel bir bakıç açısı ile konuyu genel
olarak ele almaktadır. Aynı zamanda Nİ’nin eğitim ortamlarında yönetimsel ve
öğretimsel kullanımı arasında bir ayrım yapmaktadır. Günmüzde eğitimciler
Nİ’nin eğitimde kullanımını desteklemektedir; ancak genellikle Nİ’nin
yönetimsel bir bakış açısıyla kullanımına karşılık gelen fikirleri öne
sürmektedirler. Bu da Nİ’nin doğrudan öğretimsel potansiyelleri üzerine
yoğunlaşan tartışmalara yer bırakmamaktadır. Bu nedenle bu çalışma Nİ’nin olası
faydalarını vurgulamakta ve özellikle dijital cihazlara ve internete erişim
başta olmak üzere problemli konuları ele almaktadır.
As a relatively new concept, Internet of things
(IoT) seems to offer some potentials for learning and teaching. Although this
catchy term is becoming more and more popular in educational contexts, there is
still need for clearing up the minds of teachers and students with respect to
the nature of it and how it could be used for teaching and learning purposes.
In this sense, this study aims to locate IoT in instruction and to provide a
critical overview of it. It also makes a distinction between the use of IoT at
the management and instructional levels in educational contexts. Today,
educators seem to support the use of IoT in education but they mostly put
forward ideas that seem to represent the use of IoT from an administrative
perspective, leaving little space for discussions centering on direct
instructional potentials of IoT. Therefore, this study highlights those
benefits and discusses problematic issues, particularly with respect to access
to digital devices and the Internet.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Derleme Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2019 |
Submission Date | March 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 49 |