Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Issue: 49, 256 - 275, 24.01.2019

Abstract

References

  • Adebi-Caesar, T. E. (2012). Assessment of I.C.T situation in senior high schools: A case study in lower Manya Krobo district (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kwame Nkrumah University of Science and Technology.Adeyinka, A. A. (1989). Current problems of history teaching in some Nigerian senior secondary schools. Ilorin Journal of Education, 9(6), 55-63.Akbaba,B. (2016). Tarih öğretiminde görsel kaynaklardan yararlanma. M. Safran (ed.),Tarih nasıl öğretilir? Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri (s.217-230). İstanbul: Yeni İnsan.Aktay, S., Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.Alabay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Eba (Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Amengor, J. (2011). History teachers’ perception of ICT in promoting teaching and learning (Yayınlanmamış Doktora Tezi). University of Cape Coast.Anderson, W. S. (2008). The use of technology in education: Benefits and challenges. Boise State University: Unpublished article.Aydınözü, D. Sözcü, U. ve Akbaş, V. (2016). Coğrafya öğretiminde EBA içeriklerinin öğrenci başarısına etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15).Baylor, A.L. & Ritchie, D.(2002). What factors facilitate teacher skill, morale and perceived student learning in technology use in the classrooms?’ Computers and Education, 39(4), 395-414.Boadu, G., Awuah, M., Ababio, A.M., Eduaquah, S. (2014). An examination of the use of technology in the teaching of history: A study of selected senior high schools in the Cape Coast Metropolis, Ghana. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 8(1), 187-214.Boakye, K. B., & Banini, D.A. (2008). Teacher ICT readiness in Ghana. In: Toure, K., Tchombe, T.M.S. & Karsenti, T (Eds.), ICT and Changing Mindsets in Education. Bamenda, Cameroon.Buabeng-Andoh, C. (2012). An exploration of teachers’ skills, perceptions and practices of ICT in teaching and learning in the Ghanaian second-cycle schools. Journal of Contemporary Educational Technology, 3(1), 36-49.Çakmak, Z. ve Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (Eba) Platformu, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (9).Çevik, H., & Duman, T. (2018). Analyzing the effects of e-learning on science education. International Journal of Instruction, 11(1), 345-362.Demircioğlu, İ.H.(2012). Tarih Öğretiminde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. İ.H. Demicioğlu ve İ. Turan (ed.). Tarih Öğretiminde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı(s.1-12). Ankara: Pegem.Doppen, F. H. (2002). Beginning social studies teachers’ use of technology in the teaching of history. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). University of Florida.Dursun, F. (2006). Öğretim sürecinde araç kullanımı. İlköğretmen Dergisi, 1, 8-9.Enayati, T., Modanloo, Y., & Kazemi, F. S. M. (2012).Teachers’ attitudes towards the use of technology in education. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 2(11).Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (Eba) örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.Ersoy, F. ve Dilber, R (2016).Teknik Meslek Lisesi öğrenci ve öğretmenlerinin aktif öğrenme tekniğiyle oluşturulan öğrenme ortamına ilişkin görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, 216 (45), 47-57.Gülbahar, Y., & Güven, I. (2008). A survey on ICT usage and the perceptions of social studies teachers in Turkey. Educational Technology & Society, 11(3), 37-51.Haydn, T. (2001). Subject discipline dimensions of ICT and learning: History; A case study. International Journal of Historical Learning, Teaching and Research, 2(1).Kandasamy, M. & Shah, P. B. M. (2013). Knowledge, attitude and use of ICT among ESL teachers. Proceedings of the Global Summit on Education. Available at http://worldconferences.net/proceedings/gse2013/papers_gse2013/247 %20Moganash wari%20Kandasamy Parilah%20Bt%20Hj.%20Mohd%20Shah.pdf914-930. Retrieved on January 10, 2018.Karalar, H. & Doğan, U. (2017). Teacher perception on educational informatics network: A qualitative study of a Turkish Anatolian high school, International Education Studies, 10(4), 101-112.Karatekin, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.Keleş, E. ve Turan, E. (2015). Öğretmenlerin Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Hakkındaki Görüşleri, Turkish Journal of Education, 4(2).Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.Lavin, A. M., Korte, L., & Davies, T. L. (2011). The impact of classroom technology on student behaviour. Journal of Technology Research. Available at https://aabri.com/manuscripts/10472.pdf. Retrieved on January 10, 2018.Loewen, J.W. (1995). Lies my teacher told me. New York: The New.Miima, F.,Ondigi, S., & Mavisi, R. (2013). Teachers’ perception about integration of ICT in teaching and learning of Kiswahili language in secondary schools. International Journal of Arts and Commerce, 2(3), 27-32.Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2012). FATİH Projesi Öğretmen Eğitimi Birimi. 01.01.2018 tarihinde http://eogrenim.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.Nuuyoma, E. (2012). Challenges faced by English Teachers in integrating information and communication technology in the teaching of reading and writing in two rural primary schools in the Omusati Region and four urban primary schools in the Khomas Region of Namibia (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of NamibiaOppong, C. A. (2009). An evaluation of the teaching and learning of history in senior high schools in the Central Region of Ghana (Yayınlanmamış Doktora Tezi). University of Cape Coast, Ghana.Orakcı, Ş., Aktan, O., Toraman, Ç. and Çevik, H. (2016). The Influence of Gender and Special Education Training on Attitudes towards Inclusion. International Journal of Instruction, 9(2), pp.107-122.Öner, G. (2017). Sosyal bilgiler ve tarih dersleri için alternatif bir kaynak, Uluslararasi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(5), 227-257.Pala, F.K., Arslan, H. ve Özdinç, F. (2017). Eğitim Bilişim Ağı Web Sitesinin Otantik Görevler Pala, IHEAD, 2(1), 24-38.Patton, M.Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.Picard, P. M., (2009), Technology based interviews: Constructing better student attitudes toward history by using technology to develop a technology based ınterview archive of the great depression, Doktora Tezi, Columbia Üniversitesi, New York.Raman, A. & Mohamed, A. H. (2013). Issues of ICT usage among Malaysian secondary school English teachers. Journal of English Language Teaching, 6(9), 74-82.Rampersad, C. (2011). Teachers’ perceptions of the contribution of information and communication technology to the teaching of modern studies: Using an integrated system, in an urban secondary school (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of the West Indies.Ruto, Z. J. & Ndaloh, A. M. (2013). Overcoming the challenges of using instructional methods and materials encountered by teachers of history and government in Wareng district, Kenya. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies, 4(2), 265-273.Thompson, J. & Flecknoe, M. (2003). Raising attainment with an interactive whiteboard in key stage 2. Management in Education, 17(3), 29-33.Turan, I. (2010). Student attitudes towards technology enhanced history education: Comparison between Turkish and American students. Journal of Social Studies Education Research, 1(1), 152-167.Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3).Şimşek, A. (2012). Görsel Tarih materyalleri. İ.H.Demicioğlu ve İ.Turan (ed.). Tarih öğretiminde, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı(s.135-162). Ankara: Pegem Akademi.Volk, K. Yip, W. M & Lo, T. K (2003). Hong Kong pupils’ attitude toward the impact of design and technology programms. Journal of technology education, 15(1), 1-43.Vrasidas, C., Pattis, I.,Panaou, P., Antonaki, M., Aravi, C., Avraamidou, L. & Theodoridou, K. (2010). Teacher use of ICT: Challenges and opportunities. Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning. 10 Ocak 2018 tarihinde http://www.lancaster.ac.uk/fss/organisations/netlc/past/nlc2010/abstracts/PDFs/Vrasi das.pdf adresinden alınmıştır.Yıldırım, A. ve H. Şimşek, (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma teknikleri. Ankara: Seçkin.Yidana, I. (2007). Faculty perceptions of technology integration in the teacher education curriculum: A survey of two Ghanaian universities (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ohio University. Zhao, Y. (2007). Social studies teachers' perspectives of technology integration. Journal of technology and teacher education, 15(3), 311-333.

Tarih Dersi Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (Eba) İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2019, Issue: 49, 256 - 275, 24.01.2019

Abstract

Bu araştırmada tarih
öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda “Eğitim Bilişim Ağı” (EBA)
uygulamasının öğrenme/öğretme ortamına yönelik etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel
araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Katılımcıların EBA ile ilgili
görüşlerini almak amacıyla açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme soruları
hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen görüşlerine göre,
EBA uygulamasının 9. sınıf tarih dersi kazanımlarıyla uyumlu olduğu,
kazanımları desteklediği ve birden fazla duyu organına hitap ederek
kazanımların gerçekleşmesini sağladığı görülmektedir. Bunun yanında, EBA
uygulamasının içerikle uyumlu olduğu, içeriği zenginleştirdiği ama içeriğin
yüzeysel bilgilerden oluştuğu görülmektedir. Öğrenme-öğretme süreci açısından
ise EBA uygulamasının konuları pekiştirme fırsatı sunduğu, etkin katılım imkânı
verdiği, dersteki etkinlikleri desteklediği, öğrenmeyi kolaylaştırdığı,
öğrenmeyi kalıcı hale getirdiği görülmektedir. Değerlendirme açısından ise,
araştırmaya katılan öğretmenler EBA uygulamasının başarıyı artırdığı ve dönüt
almaya imkân verdiği ve öz değerlendirme becerisini geliştirdiği
görüşündedirler. Öğretmenlerin EBA uygulamasına yönelik en büyük eleştirisi,
içeriğin zengin olmaması yönünde olmuştur. Teknolojik altyapının
iyileştirilmesi, animasyon sayısının artırılması, standart ders anlatımının
olmaması, ders videolarının çekim kalitesinin artırılması ve EBA tasarımının
karışıklığının giderilmesi gerektiği yine yapılan eleştiriler arasında
bulunmaktadır.
Bunun için,
EBA’nın içeriğinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi, sitenin içerisinde
animasyonlar ve etkileşimli oyunlar yerleştirilmesinin yanında, EBA’nın
tasarımı konusunda belirli iyileştirmeler ve düzenlemeler yapılması gerektiği
sunulan öneriler arasındadır. 

References

  • Adebi-Caesar, T. E. (2012). Assessment of I.C.T situation in senior high schools: A case study in lower Manya Krobo district (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kwame Nkrumah University of Science and Technology.Adeyinka, A. A. (1989). Current problems of history teaching in some Nigerian senior secondary schools. Ilorin Journal of Education, 9(6), 55-63.Akbaba,B. (2016). Tarih öğretiminde görsel kaynaklardan yararlanma. M. Safran (ed.),Tarih nasıl öğretilir? Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri (s.217-230). İstanbul: Yeni İnsan.Aktay, S., Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.Alabay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Eba (Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Amengor, J. (2011). History teachers’ perception of ICT in promoting teaching and learning (Yayınlanmamış Doktora Tezi). University of Cape Coast.Anderson, W. S. (2008). The use of technology in education: Benefits and challenges. Boise State University: Unpublished article.Aydınözü, D. Sözcü, U. ve Akbaş, V. (2016). Coğrafya öğretiminde EBA içeriklerinin öğrenci başarısına etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15).Baylor, A.L. & Ritchie, D.(2002). What factors facilitate teacher skill, morale and perceived student learning in technology use in the classrooms?’ Computers and Education, 39(4), 395-414.Boadu, G., Awuah, M., Ababio, A.M., Eduaquah, S. (2014). An examination of the use of technology in the teaching of history: A study of selected senior high schools in the Cape Coast Metropolis, Ghana. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 8(1), 187-214.Boakye, K. B., & Banini, D.A. (2008). Teacher ICT readiness in Ghana. In: Toure, K., Tchombe, T.M.S. & Karsenti, T (Eds.), ICT and Changing Mindsets in Education. Bamenda, Cameroon.Buabeng-Andoh, C. (2012). An exploration of teachers’ skills, perceptions and practices of ICT in teaching and learning in the Ghanaian second-cycle schools. Journal of Contemporary Educational Technology, 3(1), 36-49.Çakmak, Z. ve Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı (Eba) Platformu, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (9).Çevik, H., & Duman, T. (2018). Analyzing the effects of e-learning on science education. International Journal of Instruction, 11(1), 345-362.Demircioğlu, İ.H.(2012). Tarih Öğretiminde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. İ.H. Demicioğlu ve İ. Turan (ed.). Tarih Öğretiminde, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı(s.1-12). Ankara: Pegem.Doppen, F. H. (2002). Beginning social studies teachers’ use of technology in the teaching of history. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). University of Florida.Dursun, F. (2006). Öğretim sürecinde araç kullanımı. İlköğretmen Dergisi, 1, 8-9.Enayati, T., Modanloo, Y., & Kazemi, F. S. M. (2012).Teachers’ attitudes towards the use of technology in education. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 2(11).Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (Eba) örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.Ersoy, F. ve Dilber, R (2016).Teknik Meslek Lisesi öğrenci ve öğretmenlerinin aktif öğrenme tekniğiyle oluşturulan öğrenme ortamına ilişkin görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, 216 (45), 47-57.Gülbahar, Y., & Güven, I. (2008). A survey on ICT usage and the perceptions of social studies teachers in Turkey. Educational Technology & Society, 11(3), 37-51.Haydn, T. (2001). Subject discipline dimensions of ICT and learning: History; A case study. International Journal of Historical Learning, Teaching and Research, 2(1).Kandasamy, M. & Shah, P. B. M. (2013). Knowledge, attitude and use of ICT among ESL teachers. Proceedings of the Global Summit on Education. Available at http://worldconferences.net/proceedings/gse2013/papers_gse2013/247 %20Moganash wari%20Kandasamy Parilah%20Bt%20Hj.%20Mohd%20Shah.pdf914-930. Retrieved on January 10, 2018.Karalar, H. & Doğan, U. (2017). Teacher perception on educational informatics network: A qualitative study of a Turkish Anatolian high school, International Education Studies, 10(4), 101-112.Karatekin, K., Elvan, Ö. ve Öztürk, D. (2015). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi hakkındaki düşünceleri, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 81-114.Keleş, E. ve Turan, E. (2015). Öğretmenlerin Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Hakkındaki Görüşleri, Turkish Journal of Education, 4(2).Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.Lavin, A. M., Korte, L., & Davies, T. L. (2011). The impact of classroom technology on student behaviour. Journal of Technology Research. Available at https://aabri.com/manuscripts/10472.pdf. Retrieved on January 10, 2018.Loewen, J.W. (1995). Lies my teacher told me. New York: The New.Miima, F.,Ondigi, S., & Mavisi, R. (2013). Teachers’ perception about integration of ICT in teaching and learning of Kiswahili language in secondary schools. International Journal of Arts and Commerce, 2(3), 27-32.Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2012). FATİH Projesi Öğretmen Eğitimi Birimi. 01.01.2018 tarihinde http://eogrenim.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.Nuuyoma, E. (2012). Challenges faced by English Teachers in integrating information and communication technology in the teaching of reading and writing in two rural primary schools in the Omusati Region and four urban primary schools in the Khomas Region of Namibia (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of NamibiaOppong, C. A. (2009). An evaluation of the teaching and learning of history in senior high schools in the Central Region of Ghana (Yayınlanmamış Doktora Tezi). University of Cape Coast, Ghana.Orakcı, Ş., Aktan, O., Toraman, Ç. and Çevik, H. (2016). The Influence of Gender and Special Education Training on Attitudes towards Inclusion. International Journal of Instruction, 9(2), pp.107-122.Öner, G. (2017). Sosyal bilgiler ve tarih dersleri için alternatif bir kaynak, Uluslararasi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(5), 227-257.Pala, F.K., Arslan, H. ve Özdinç, F. (2017). Eğitim Bilişim Ağı Web Sitesinin Otantik Görevler Pala, IHEAD, 2(1), 24-38.Patton, M.Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.Picard, P. M., (2009), Technology based interviews: Constructing better student attitudes toward history by using technology to develop a technology based ınterview archive of the great depression, Doktora Tezi, Columbia Üniversitesi, New York.Raman, A. & Mohamed, A. H. (2013). Issues of ICT usage among Malaysian secondary school English teachers. Journal of English Language Teaching, 6(9), 74-82.Rampersad, C. (2011). Teachers’ perceptions of the contribution of information and communication technology to the teaching of modern studies: Using an integrated system, in an urban secondary school (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of the West Indies.Ruto, Z. J. & Ndaloh, A. M. (2013). Overcoming the challenges of using instructional methods and materials encountered by teachers of history and government in Wareng district, Kenya. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies, 4(2), 265-273.Thompson, J. & Flecknoe, M. (2003). Raising attainment with an interactive whiteboard in key stage 2. Management in Education, 17(3), 29-33.Turan, I. (2010). Student attitudes towards technology enhanced history education: Comparison between Turkish and American students. Journal of Social Studies Education Research, 1(1), 152-167.Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3).Şimşek, A. (2012). Görsel Tarih materyalleri. İ.H.Demicioğlu ve İ.Turan (ed.). Tarih öğretiminde, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı(s.135-162). Ankara: Pegem Akademi.Volk, K. Yip, W. M & Lo, T. K (2003). Hong Kong pupils’ attitude toward the impact of design and technology programms. Journal of technology education, 15(1), 1-43.Vrasidas, C., Pattis, I.,Panaou, P., Antonaki, M., Aravi, C., Avraamidou, L. & Theodoridou, K. (2010). Teacher use of ICT: Challenges and opportunities. Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning. 10 Ocak 2018 tarihinde http://www.lancaster.ac.uk/fss/organisations/netlc/past/nlc2010/abstracts/PDFs/Vrasi das.pdf adresinden alınmıştır.Yıldırım, A. ve H. Şimşek, (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma teknikleri. Ankara: Seçkin.Yidana, I. (2007). Faculty perceptions of technology integration in the teacher education curriculum: A survey of two Ghanaian universities (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ohio University. Zhao, Y. (2007). Social studies teachers' perspectives of technology integration. Journal of technology and teacher education, 15(3), 311-333.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Muhammed Şahin

Erdoğan Erman This is me

Publication Date January 24, 2019
Submission Date May 21, 2018
Published in Issue Year 2019 Issue: 49

Cite

APA Şahin, M., & Erman, E. (2019). Tarih Dersi Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (Eba) İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(49), 256-275.