Araştırmanın
amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik algılarını
belirlemek ve örgütsel sessizlik algılarının bağımsız değişkenler açısından
farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma, betimsel
niteliktedir ve araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde görev
yapan ortaokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Örneklem 232 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama
aracı olarak Kahveci ve Demirtaş tarafından geliştirilen “Örgütsel Sessizlik
Ölçeği” kullanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için t
testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada
ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sessizlik algıları orta düzeyde çıkmıştır.
Örgütsel sessizlik algısı okul ortamı ve sessizliğin kaynağı alt boyutunda orta
düzeyde; duygu, yönetici ve izolasyon alt boyutunda yüksek düzeyde çıkmıştır
Örgütsel sessizlik algıları; cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, branş ve
mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Sadece
öğrenim durumu değişkene göre duygu alt boyutunda anlamlı farklılık
göstermektedir. Bu farklılık şu şekildedir; lisansüstü mezunu öğretmenler
lisans mezunu öğretmenlere oranla daha fazla örgütsel sessizlik yaşamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2019 |
Submission Date | May 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 49 |