The current study aims to investigate
students’ perceptions of assessment in English as a
Foreign Language (EFL) classroom in a Turkish
Science and Arts Centers (BILSEM) context. This
study will be original in its field and undertake a
pioneering role for illuminating further research
focusing on assessing Gifted English language
learners in EFL classrooms at BILSEM. In this
study, the data were obtained from 75 English
language learners at BILSEM in Burdur and Isparta.
To collect the data, Students’ Conceptions of
Assessment Scale (SCoA-VI) was used. Also, to
gather students’ opinions on classroom assessment,
interviews were held with the students studying at
Burdur and Isparta BILSEM. The results of the
study indicated that the students prefer to be
assessed by means of Student Written Work
assessment practice. Moreover, most students think
that classroom assessments measure their higher
order cognitive skills, such as analyzing and
thinking critically.
Bu çalışma, Türk Bilim ve Sanat Merkezi (BILSEM) öğrencilerinin İngilizce dersinde yönelik değerlendirme algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Kendi alanında özgün olan bu çalışma, BILSEM'deki yabancı dil sınıflarındaki üstün yetenekli öğrencilerini değerlendirmeye odaklanan daha fazla araştırmaya yol gösteren bir rol üstlenecektir. Bu çalışma kapsamında, Burdur ve Isparta'da bulunan BILSEM'de öğrenim gören 75 öğrenciden veriler elde edilmiştir. Verileri toplama aracı olarak Öğrencilerin Değerlendirme Kavramları Ölçeği (SCoA-VI) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sınıf değerlendirme hakkındaki görüşlerini almak için Burdur ve Isparta BİLSEM'de okuyan öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Çalışma sonuçları, öğrencilerin Öğrenci Yazılı
Çalışma değerlendirme uygulaması ile değerlendirilmeyi tercih ettiklerini göstermiştir. Bunun ile birlikte, çoğu öğrenci sınıf değerlendirmelerinin eleştirel analiz ve eleştirel düşünme gibi üst düzey bilişsel becerilerini ölçtüğünü düşünmekte olduğu ortaya konmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Submission Date | April 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 51 |