Bu araştırmada üretken pedagoji çerçevesi tanıtılmış, ilgili çerçeve eğitim teknolojisi kuramsal çerçevelerinden doğrudan ilişkili olanlarla birlikte ele alınmış ve izleyen bölümlerde ise gerçekleştirilen sistematik literatür taramasına değinilmiştir. Konunun çalışılmaya başlandığı 2001 yılından bu yana, çerçevenin ortaya koyulduğu çalışmalar dahil 29 çalışma bulunduğu anlaşılmıştır. Araştırma kriterlerine uyan 16 çalışma yer almakta ve literatür taraması biçiminde gerçekleştirilen bir çalışma bulunmamaktadır. Yurtiçi literatürde doğrudan üretken pedagojiyi ele alan herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Araştırmanın sonuçları üretken pedagoji konusunda çoğunlukla nitel çalışmaların yapıldığını, yalnız 1 nicel çalışmanın ve 1 karma yöntem araştırmasının bulunduğunu göstermiştir. Konunun teknoloji odaklı ele alındığı çalışmaların görece çok sınırlı sayıda olduğu ve üretken pedagojinin en çok matematik ve fen bilimleri eğitimi alanlarında işe koşulduğu görülmektedir. Birincil sonuçlar dikkate alındığında, gerek öğrencilerin gerekse öğretmenlerin geleneksel olmayan öğrenme yaşantılarına yönelmesinin, üretken pedagojiyi işe koşup koşmama konusunda belirleyici olduğu anlaşılmaktadır. En önemli ortak vurgu öğrenci merkezlilik olarak göze çarpmakta; bu vurgunun uygulamaya yansımaları ile öğrencilerin daha aktif ve üretken olabildikleri ifade edilmektedir. Yalnızca eğitsel süreçlerde değil genel anlamda bir fikrin de bir teknolojik unsur olduğu dikkate alındığında teknolojiyle bağlantılı alt bileşenler başta olmak üzere bir bütün olarak çerçeve bileşenlerinin işe koşulduğu karma ve nicel çalışmaların arttırılarak alana kazandırılması gerekliliği ön plana çıkmaktadır.
Üretken pedagoji oluşturmacılık teknoloji destekli eğitim teknoloji entegrasyonu sistematik literatür taraması
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
2018/21057
2018/21057
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Derleme Makaleleri |
Authors | |
Project Number | 2018/21057 |
Early Pub Date | September 2, 2023 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | August 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 58 |