Research Article
BibTex RIS Cite

ÜRETKEN PEDAGOJİ: BİR SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI ve EŞLİK EDEN TEKNOLOJİ DESTEKLİ SÜREÇLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2021, Issue: 58, 198 - 226, 03.05.2021

Abstract

Bu araştırmada üretken pedagoji çerçevesi tanıtılmış, ilgili çerçeve eğitim teknolojisi kuramsal çerçevelerinden doğrudan ilişkili olanlarla birlikte ele alınmış ve izleyen bölümlerde ise gerçekleştirilen sistematik literatür taramasına değinilmiştir. Konunun çalışılmaya başlandığı 2001 yılından bu yana, çerçevenin ortaya koyulduğu çalışmalar dahil 29 çalışma bulunduğu anlaşılmıştır. Araştırma kriterlerine uyan 16 çalışma yer almakta ve literatür taraması biçiminde gerçekleştirilen bir çalışma bulunmamaktadır. Yurtiçi literatürde doğrudan üretken pedagojiyi ele alan herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Araştırmanın sonuçları üretken pedagoji konusunda çoğunlukla nitel çalışmaların yapıldığını, yalnız 1 nicel çalışmanın ve 1 karma yöntem araştırmasının bulunduğunu göstermiştir. Konunun teknoloji odaklı ele alındığı çalışmaların görece çok sınırlı sayıda olduğu ve üretken pedagojinin en çok matematik ve fen bilimleri eğitimi alanlarında işe koşulduğu görülmektedir. Birincil sonuçlar dikkate alındığında, gerek öğrencilerin gerekse öğretmenlerin geleneksel olmayan öğrenme yaşantılarına yönelmesinin, üretken pedagojiyi işe koşup koşmama konusunda belirleyici olduğu anlaşılmaktadır. En önemli ortak vurgu öğrenci merkezlilik olarak göze çarpmakta; bu vurgunun uygulamaya yansımaları ile öğrencilerin daha aktif ve üretken olabildikleri ifade edilmektedir. Yalnızca eğitsel süreçlerde değil genel anlamda bir fikrin de bir teknolojik unsur olduğu dikkate alındığında teknolojiyle bağlantılı alt bileşenler başta olmak üzere bir bütün olarak çerçeve bileşenlerinin işe koşulduğu karma ve nicel çalışmaların arttırılarak alana kazandırılması gerekliliği ön plana çıkmaktadır.

Supporting Institution

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Project Number

2018/21057

References

  • Tegos, S., Demetriadis, S. ve Karakostas, A. (2015). Promoting academically productive talk with conversational agent interventions in collaborative learning settings. Computers & Education, 87, 309-325.
Year 2021, Issue: 58, 198 - 226, 03.05.2021

Abstract

Project Number

2018/21057

References

  • Tegos, S., Demetriadis, S. ve Karakostas, A. (2015). Promoting academically productive talk with conversational agent interventions in collaborative learning settings. Computers & Education, 87, 309-325.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derleme Makaleleri
Authors

Mehmet Ersoy 0000-0002-0724-2825

İlknur Şentürk 0000-0002-2096-614X

Eren Can Aybek 0000-0003-3040-2337

Project Number 2018/21057
Early Pub Date September 2, 2023
Publication Date May 3, 2021
Submission Date August 19, 2020
Published in Issue Year 2021 Issue: 58

Cite

APA Ersoy, M., Şentürk, İ., & Aybek, E. C. (2021). ÜRETKEN PEDAGOJİ: BİR SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI ve EŞLİK EDEN TEKNOLOJİ DESTEKLİ SÜREÇLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 198-226.