: Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik tezlerdeki genel eğilimi belirlemektir. Bu amaçla YÖK tez merkezinde sosyal bilgiler alanında yazılan tezlerde “teknoloji”, “bilgisayar”, “internet”, “sanal”, “dijital”, “uzaktan eğitim”, “artırılmış gerçeklik”, “ters-yüz öğrenme”, “sosyal medya”, “web” anahtar kelimeleriyle tarama yapılmış ve 91 yüksek lisans, 22 doktora tezi olmak üzere toplam 113 adet teze ulaşılmıştır. Bu tezler yayın yılı, yöntemi, deseni, örneklem sayısı ve grubu, tezlerde ele alınan teknoloji, veri toplama aracı, verilerin analizi açısından incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda sosyal bilgiler eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik tezlerde genel olarak bilgisayar destekli eğitim, medya okuryazarlığı, eğitimde teknoloji kullanımı gibi konulara yer verildiği görülmüştür. Bununla birlikte tezlerde genellikle nicel yöntemin ve tarama modelinin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak akademik başarı testleri ve ölçeklerinin ilk sırada yer aldığı, betimsel analizlerin ve parametrik testlerin en çok kullanılan analizler olduğu, akademik başarı ve tutum değişkenlerinin en çok araştırılan değişkenler olduğu, örneklem olarak küçük grupların tercih edildiği ve daha çok ortaokul öğrencileri ile öğretmen adaylarının tercih edildiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | September 2, 2023 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | September 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 58 |