Çalışma özel yetenekli ilkokul öğrencilerinin bilim insanı niteliklerine yönelik görüş ve algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin sınıf seviyeleri dikkate alınarak görüş ve algı benzerlikleri ile farklılıkları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmaya Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim gören 150 ilkokul öğrencisi katılmış, bilim insanına yönelik görüş ve algıları yerinde olmak istedikleri bilim insanları üzerinden değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji kullanılmış, veriler betimsel ve içerik analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular beş başlık altında toplanmıştır. Bunlar; öğrencilerin yerinde olmak istedikleri bilim insanları, bilim insanlarıyla ilgili kavram yanılgıları, bilim insanlarının sınıflar arasındaki dağılımı, bilim insanlarının kimliksel özellikleri ve bilim insanlarının nitelikleridir. Öğrenciler genel olarak bilim insanlarını cinsiyetçi bir yaklaşımla erkek olarak algılamaktadır. Sınıf seviyelerine bağlı olarak batı medeniyetine mensup bilim insanları daha fazla öne çıkmaktadır. Her sınıfta benzer isimlerin öne çıkması kalıpyargı oluşumu şeklinde değerlendirilmiştir. Özel yetenekli öğrenciler bilim insanlarını; buluş yapan, temel kişilik özelliklerine sahip, meslek sahibi, yarar sağlayan, başarılı, milli ve meraklı olma niteliklerine sahip kişiler olarak algılamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 23, 2023 |
Publication Date | August 12, 2021 |
Submission Date | February 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 59 |