Bu araştırmanın amacı, müzik eğitimi anabilim dallarında mandolinin bireysel çalgı eğitimi derslerinde kullanılmasına yönelik öğretim elemanlarının görüşlerini incelemektir. Bu betimsel araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki üniversitelerin eğitim fakültelerine bağlı güzel sanatlar eğitimi bölümü, müzik eğitimi anabilim dallarında görevli olan öğretim elemanları; örneklem grubunu ise, geri dönen cevaplara göre 23 üniversitede görev yapan 59 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için öncelikle konuyla ilgili literatür taraması yapılmış, sonrasında veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş beş dereceli likert tipi sorular ile açık uçlu sorulardan oluşan anket kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretim elemanları, mandolinin, müzik öğretmeni adaylarına mesleki/sanatsal yeterlilik kazandırabileceğini, müzik öğretmenleri tarafından müzik derslerinde kullanılabileceğini, bir çalgı olarak müzik derslerinde kullanılması için işlevsel olduğunu düşünürken mesleki ve genel müzik eğitiminde kullanılma olanaklarında ise eksikliklerin olduğunu düşünmektedirler.
Mandolin mandolin eğitimi bireysel çalgı eğitimi dersi Mandolin, mandolin eğitimi, bireysel çalgı eğitimi dersi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 12, 2021 |
Submission Date | August 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 60 |