Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojileri hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu Ankara ilinin farklı ilçelerinde 2017/2018 eğitim öğretim yılında görev yapan 49 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel yöntemin izlendiği araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojileri konusunda kendilerini orta derecede yeterli gördükleri, web 2.0 teknolojilerinin derste kullanımına yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları, web 2.0 teknolojilerini kullanmada teknik açıdan zorluklar yaşadıkları, ders süresinin yetersizliğine değindikleri, içerik oluşturmada sıkıntı yaşadıkları, web 2.0 teknolojilerini derste daha etkin şekilde kullanabilmek için eğitim almak istedikleri şeklinde sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojilerini derste aktif olarak kullanabilmeleri için uygulama temelli çalışmalar yapılmasına ve bu yönde eğitimler verilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
This research aimed to analyse social studies teachers’ views on web 2.0 technologies. The sample consisted of 49 social studies teachers who were serving in various districts of the Ankara province in the 2017-2018 academic year. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool in the study. The study used a qualitative phenomenological research design. The data were analysed using descriptive statistics. The analysis results showed that the sampled social studies teachers see themselves as moderately competent in web 2.0 technologies, have positive opinions about the use of web 2.0 technologies in classes, have technical difficulties in using web 2.0 technologies, they mentioned the inadequacy of the course duration, they had difficulties in creating content and wish to receive training to use web 2.0 technologies more effectively. Based on these results, an important practical recommendation is to undertake practice-based research and provide social studies teachers with training in how to effectively use web 2.0 technologies in classes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | November 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 62 |