Araştırma, okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin cinsel eğitim açısından tutum ve bilgi düzeylerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili Yenimahalle ve Keçiören ilçelerinde bulunan çocuk parkları ve oyun alanlarından, seçkisiz olmayan örnekleme türlerinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 337 anne oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Aile Bilgi Formu, Hamel Anne Tutum Testi ve Ebeveyn Cinsel Eğitim Bilgi Ölçeği (ECEBÖ) aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizi için yüzde, frekans değerleri, standart sapma, aritmetik ortalamaya yönelik betimsel analizler; çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna devam etme durumu ve cinsiyet değişkenlerinin karşılaştırılmasında t-testi, çocuğun yaş değişkeninin karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) işe koşulmuştur. Varyans analizine göre anlamlı bir farkın oluştuğu durumlarda, Post-Hoc testlerinden Scheffe ve Games-Howell çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır. Analiz sonucunda çocuğun yaşı ile anne tutumları alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Çocuğun cinsiyetinin cinsel eğitim bilgi düzeyini etkilediği fakat çocuğun yaşı ve bir eğitim kurumuna devam etme durumunun herhangi bir etki yaratmadığı saptanmıştır. Annelerle yapılan bu çalışma, babalarla da gerçekleştirilebilir.
Okul öncesi dönem cinsel eğitim anne tutumu cinsellik Okul öncesi dönem, cinsel eğitim, anne tutumu, cinsellik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | May 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 62 |