Araştırmanın amacı, bir İngilizce öğretmeni tarafından çevrimiçi ortamlar aracılığıyla 9. sınıfın bir dönemlik İngilizce öğretim programına yönelik materyallerin geliştirilmesi sürecinin ve geliştirilen materyallerin öğretme–öğrenme sürecinde kullanılma durumlarının incelenmesidir. Çalışmada kuramsal temel olarak seçilen Teknoloji Entegrasyonunu Planlama Modeli aşamaları doğrultusunda veri toplama süreci gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri çevrimiçi ortam öğretimi ve çevrimiçi öğretim materyali geliştirme süreçlerinin video kayıtları, araştırmacı ve öğretmen günlükleri, öğretmen yazılı görüşme formları, yarı-yapılandırılmış görüşme formu ve ses kayıtlarından oluşmaktadır. Toplanan nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen araştırma sonucunda hem teknoloji yeterliği açısından hem de akademik alanda gelişim göstermiştir. Araştırma süreci boyunca teknik aksaklıklar ve bağlantı sorunları olmuş, öğretmenin bu sorunlara çözüm bulma konusunda da gelişim gösterdiği gözlenmiştir. Araştırmada, mesleki gelişim etkinliklerinin bireyin istek, gereksinim, beklenti ve hazırbulunuşluğu göz önünde bulundurulduğunda daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki gelişim etkinliklerinin öğretmen özelliklerine, olanaklarına ve gereksinimlerine göre tasarlanmalarının öğretmenin motivasyon ve verimliliğine katkısı bulunduğu da ulaşılan sonuçlardandır.
The purpose of this study is to analyze an English teacher’s material development process within the ninth-grade English language curriculum in Turkey using an online environment. The data collection process was applied based on the Technology Integration Planning Model, which was selected on a theoretical basis. Data of this study consists of video recordings of teaching in the online environment and the online teaching material development process, as well as a researcher’s diary and a teacher’s diary, a semi-structured interview form, and audio recordings. The collected qualitative data were analyzed using the content analysis method. At the end of the study, the teacher had shown development in both technological competence and their academic field. During the research period, there were some technical and connectivity problems experienced, and it was observed that the teacher showed development in finding solutions to resolve these issues. The research found occupational development activities to be more successful when desire, requirement, expectation and readiness of individual learners were considered. The findings of this study include designing occupational development activities for teacher properties, opportunities and requirements that contribute to teacher motivation and efficiency.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | August 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 62 |