Bu çalışmada Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin görüşlerine göre iş yaşam dengesi düzeyleri, örgütsel bağlılık düzeyleri ve iş yaşam dengesiyle örgütsel bağlılık arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel (korelasyonel) tarama yöntemi ve ilişkisel tarama yöntemlerinden açımlayıcı model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2019/2020 eğitim öğretim yılında Antalya’nın Muratpaşa, Kepez, Konyaaltı, Aksu ve Döşemealtı ilçelerinde çalışan ilköğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde olasılığa dayalı örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin iş yaşam dengelerinin yaşamın işe olumsuz etkisi boyutunda düşük; işin yaşama olumsuz etkisi boyutunda orta, işin yaşama olumlu etkisi boyutunda orta ve yaşamın işe olumlu etkisi boyutunda yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık boyutlarında orta düzeyde olduğu anlaşılmıştır. İşin yaşama olumsuz etkisi ve yaşamın işe olumsuz etkisi boyutlarıyla devam bağlılığı ve normatif bağlılık boyutları arasındaki ilişki dışında tüm alt boyutlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
İlköğretim öğretmenleri İş yaşam dengesi Örgütsel bağlılık İlköğretim öğretmenleri, İş yaşam dengesi, Örgütsel bağlılık
The purpose of this study it was to determine the relationship between work life balance and organizational commitment according to the opinions of teachers, working in official primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education. In the study, exploratory model of correlational survey method was used. The population of the research consists of primary education teachers working in Antalya's Muratpaşa, Kepez, Konyaaltı, Aksu and Döşemealtı districts in the 2019/2020 academic year. Probability-based sampling methods were used to determine the sample. As a result, teachers' work-life balance is low in the negative effect of life on work; It has been determined that the negative effect of the job on life is moderate in the dimension, the positive effect of the work on life is moderate and the positive effect of life on work is high. It was understood that teachers' organizational commitment was at a moderate level in emotional commitment, continuance commitment and normative commitment. It was determined that there is a significant relationship between all sub-dimensions except the relationship between the negative effect of the job on life and the negative effect of life on work and the dimensions of attendance and normative commitment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2022 |
Submission Date | October 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 64 |