Görsel sanatlar öğretimine yönelik öğrencilerin sahip olduğu inanç ve duygunun bileşkesi olan görsel sanatlar tutumu öğrencinin derse istekliliği ve başarısını etkileyen önemli bir faktördür. Bu anlayışla araştırma, resim-iş eğitimi öğrencilerinin görsel sanatlar öğretimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Resim-İş Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 75 öğrencinin yer aldığı çalışmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Veriler Öğrenci Bilgi Formu ve Görsel Sanatlar Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği (GSÖYTÖ) ile elde edilmiş ve SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Yaş ortalaması 22.08 (SS:2.48) yıl olan öğrencilerin %74.7’si kadın, %24’ü dördüncü sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin GSÖYTÖ puan ortalaması 74.76 (SS:13.50) iken, ölçeğin alt boyutu olan Özgüven 30.65 (SS:5.84), Bilişsel Farkındalık 15.15 (SS:3.19), Olumlu İnançlar 10.16 (SS:2.23) ve Bilişsel Kontrol 18.80 (SS:4.07) olarak bulunmuştur. Kız öğrencilerin erkeklere göre GSÖYTÖ ve Bilişsel Farkındalık ve Bilişsel Kontrol alt boyutlarından yüksek puan almışlardır ve aradaki fark önemli bulunmuştur (p<0.001). GSÖYTÖ toplam puan ortalaması arasında sınıflar arasında fark yokken (F:2.39 P:0.07), ölçeğin alt boyutu olan Bilişsel Farklılık (F:4.98 P:0.003) ve Bilişsel Kontrol (F:3.79 P:0.014) puan ortalaması sınıf düzeyi yükseldikçe yükselmiş ve aradaki fark önemli bulunmuştur (p<0.05). Resim-iş öğrencileri görsel sanatlar dersi öğretimine ilişkin orta düzeyin üzerinde olumlu tutum göstermektedir ve cinsiyet, sınıf gibi bazı değişkenler görsel sanatlar öğretiminde olumlu tutum geliştirme üzerinde etkilidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2022 |
Submission Date | February 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 64 |