Bu çalışmada öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel iletişim düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim öğretim yılında Erzincan il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler arasından kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 234 öğretmen katılmıştır. Veriler için öncelikle normal dağılım testi yapılmış ve veri setinin normal dağılım gösterdiği görülmüştür. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul yöneticileri genellikle dönüşümcü liderlik davranışı sergilemektedirler. Elde edilen bir başka sonuca göre öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin orta düzeyde olduğu, örgütsel iletişim düzeylerinin ise yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin okullarına karşı çoğunlukla duygusal bağlılık sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre dönüşümcü liderlik ile örgütsel iletişim ve örgütsel bağlılık ve alt boyutları olan duygusal bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bir başka sonuca göre örgütsel iletişim ile örgütsel bağlılık ve alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Regresyon analizi sonucuna göre ise öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin açıklanmasında örgütsel iletişim ile birlikte dönüşümcü liderlik ve sürdürümcü liderlik stillerinin güçlü yordayıcılar olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2023 |
Submission Date | April 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 65 |