Bu araştırmada biyoloji öğretmenlerinin ve öğrencilerinin ekolojik sürdürülebilirlik ve eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. 38 biyoloji öğretmeni ile 47 ortaöğretim öğrencisi olmak üzere iki farklı çalışma grubu bulunmaktadır. Veri toplama aşamasında aynı sorular üzerinden biyoloji öğretmenleri ve öğrencileri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabii tutulmuş ve sonuçlar tablolar halinde karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarında hem biyoloji öğretmenlerinin ve hem de öğrencilerinin ekolojik sürdürülebilirliğin gelecek için önemine odaklandıkları görülmektedir. Her iki grubun ekolojik sürdürülebilirliğin sağlanabilirliğine yönelik görüşleri eğitim ve politika temaları altında toplanmakla birlikte, eğitim teması altında yoğunlaşmıştır. Ekolojik sürdürülebilirlik için biyoloji öğretmenlerinin öncelikli olarak dışsal motivasyonu, öğrencilerinin ise içsel motivasyonu benimsediği tespit edilmiştir. Biyoloji öğretmenleri ekolojik sürdürülebilirlik eğitimi için sınıf içi etkinlikleri; öğrenciler ise sınıf dışı etkinlikleri önemsemektedir. Ayrıca öğrenciler sınıf içi etkinliklerde teknoloji destekli uygulamaları talep etmektedir. Öğretmenlerin ve öğrencilerin ekolojik sürdürülebilirliğe yönelik görüşlerinin ortaya konması konunun öğretiminin iyileştirilebilmesi açısından önemlidir.
Biyoloji öğretmeni ekolojik sürdürülebilirlik ortaöğretim öğrencisi sürdürülebilir kalkınma
This study aimed to determine the opinions of biology teachers and students on ecological sustainability and its education. A case study design, one of the qualitative research methods, was adopted in the study. Two different study groups, 38 biology teachers and 47 secondary school students, were included. Semi-structured interviews were conducted with biology teachers and students on the same questions during the data collection phase. The data obtained were subjected to content analysis and the results were presented comparatively in tables. The results of the study showed that both biology teachers and students focused on the importance of ecological sustainability for the future. The views of both groups on the feasibility of ecological sustainability were gathered under the themes of education and policy, but concentrated under the theme of education. It was determined that biology teachers primarily adopted extrinsic motivation for ecological sustainability, while their students adopted intrinsic motivation. Biology teachers gave importance to in-class activities for ecological sustainability education; Students attached importance to out-of-class activities. In addition, students demanded technology supported applications in in-class activities. Revealing the views of teachers and students on ecological sustainability is important in terms of improving the teaching of the subject.
Biology teacher ecological sustainability secondary education student sustainable development
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Development of Environmental Education and Programs |
| Journal Section | Makaleler |
| Authors | |
| Publication Date | October 31, 2025 |
| Submission Date | October 13, 2023 |
| Acceptance Date | September 3, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 76 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty