Bu çalışma, drama temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisini incelemektedir. Yarı deneysel bir desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler drama entegreli konuşma derslerine katılmış, kontrol grubundaki öğrenciler ise geleneksel yöntemlerle ders almıştır. Nicel analizler, özellikle akıcılık, telaffuz ve kelime bilgisi alanlarında, deney grubunun konuşma performansında anlamlı düzeyde daha fazla gelişme gösterdiğini ortaya koymuştur. Nitel veriler ise, öğrenci dönütleri ve görüşmeler yoluyla, öğrencilerin dramayı ilgi çekici, anlamlı ve destekleyici bir öğrenme yöntemi olarak algıladıklarını ortaya koymuştur. Rol yapma ve işbirliğine dayalı dramatizasyon etkinlikleri sayesinde öğrenciler, özgüvenlerinin, motivasyonlarının ve akranlarıyla etkileşimlerinin arttığını belirtmiştir. Bulgular, dramanın yalnızca dilsel çıktıları geliştirmekle kalmayıp, aynı zamanda yabancı dil olarak İngilizce bağlamında konuşma becerilerinin gelişimine katkı sağlayan duygusal açıdan zengin öğrenme ortamları oluşturduğunu göstermektedir.
Yabancı dil olarak İngilizce drama temelli etkinlikler konuşma becerileri çocuk öğrenciler ortaokul öğrencileri
This study investigates the impact of drama-based activities on improving middle school students’ speaking skills. A quasi-experimental design was employed. The experimental group participated in drama-integrated speaking lessons, while the control group received traditional instruction. Quantitative analysis showed that the experimental group made significantly greater gains in speaking performance, particularly in fluency, pronunciation, and vocabulary. Qualitative data from student reflections and interviews revealed positive perceptions of drama as engaging, relevant, and supportive. Students reported increased confidence, motivation, and stronger peer interaction through role-playing and collaborative dramatization. The findings suggest that drama not only enhances linguistic outcomes but also creates affectively rich environments conducive to spoken language development in EFL contexts.
English as a foreign language drama-based activities speaking skills young learners middle school students
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) |
| Journal Section | Makaleler |
| Authors | |
| Publication Date | October 31, 2025 |
| Submission Date | June 15, 2025 |
| Acceptance Date | August 17, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 76 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty