BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması

Year 2016, Volume: 4 Issue: 2, 50 - 60, 29.12.2016

Abstract

Özet

Giriş: Eğitim alanındaki öğrenme süreci artık öğrenci merkezli olarak düzenlenmekte ve sürece öğrencinin aktif katılımı sağlanmaktadır.

Amaç: Bu araştırma dördüncü sınıf hemşirelik öğrencilerinin üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalık düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Yöntem: Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nin Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim 90 dördüncü sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veriler “Sosyodemografik Veri Toplama Formu”, “Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığı Ölçeği” ve “Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Kitap Değerlendirme Formu” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik dağılım, t testi, Pearson korelasyon analizi testleri kullanılmıştır.

Bulgular: Çalışmada kız öğrencilerin üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı puan ortalaması 58.91, erkek öğrencilerin üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı puan ortalaması 58.66 olarak bulunmuştur. Akademik başarı puanı ile üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

Sonuç: Öğrencilerin psikiyatri dersine özgü içerikleri olan kitapları okumalarının ders konularını anlamalarına yardımcı olduğu ve derse olan ilgilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığı, Hemşirelik, Öğrenci.

Year 2016, Volume: 4 Issue: 2, 50 - 60, 29.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Reyhan Eskiyurt

Publication Date December 29, 2016
Submission Date September 10, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Eskiyurt, R. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute, 4(2), 50-60.
AMA Eskiyurt R. Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute. December 2016;4(2):50-60.
Chicago Eskiyurt, Reyhan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute 4, no. 2 (December 2016): 50-60.
EndNote Eskiyurt R (December 1, 2016) Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute 4 2 50–60.
IEEE R. Eskiyurt, “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”, Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute, vol. 4, no. 2, pp. 50–60, 2016.
ISNAD Eskiyurt, Reyhan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute 4/2 (December 2016), 50-60.
JAMA Eskiyurt R. Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute. 2016;4:50–60.
MLA Eskiyurt, Reyhan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması”. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute, vol. 4, no. 2, 2016, pp. 50-60.
Vancouver Eskiyurt R. Hemşirelik Öğrencilerinin Üstbilişsel Okuduğunu Anlama Farkındalığının Araştırılması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Health Sciences Institute. 2016;4(2):50-6.