Review Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE 2020 YILINDAN İTİBAREN YAYINLANAN DERLEME PİYANO KİTAPLARINA GENEL BAKIŞ

Year 2022, Volume: 15 Issue: 37, 309 - 317, 16.03.2022
https://doi.org/10.12981/mahder.988713

Abstract

Piyano 18. yüzyılda keşfedilmiş bir enstrüman olup tüm dünyada kullanılmaktadır. Eğitim repertuarı da aynı şekilde son derece yaygındır. Piyanoyu çalma konusunda farklı ülkelerde çeşitli ekoller oluşmuştur. Günümüzde çalınan piyanonun Türk topraklarına gelişi Osmanlı İmparatorluğunda 19. yüzyılda olmuştur. Sarayda padişahlardan başlayarak şehzadeler, sultanlar Avrupa’dan getirtilen eğitmenlerden ders almışlardır. Sonrasında ülkenin eğitimli aileleri de çocuklarına piyano dersi aldırmaya başlamışlardır. Özellikle İstanbul’da yüzyılın sonunda piyano eğitmeni sayısı oldukça artmıştır. Okullardan yetişen eğitmenler zamanla başlangıç repertuar eserlerini derleme kitaplarda tek bir kaynak altında toplamışlardır. İlki 1996’da basılmış bu derleme kitapların sayısı günümüze kadar artış göstermiştir. 2020 yılına kadar 10 tane derleme kitap basılmıştır. 2020 yılından günümüze ise bir adet derleme piyano kitabı basılmıştır. Bu da Ayça Aytuğ’un yazdığı 1. kitabın devamı niteliğindedir. İncelenen derleme kitapların metodolojik olarak yazıldığı gözlemlenmiştir. Piyano öğrenecek tüm amatör ya da uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin başvuracakları kaynak olarak kullanılmaları mümkündür.

References

  • Arslan, A. (2005). Müziğe başlarken. 7-14 yaş çocuk gelişimi ve eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Aydın, N. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Etnoloji. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2 (2),1-12.
  • Aytuğ, A. (2020). Seçme eserler ve çalışma yöntemleriyle piyano eğitimi-2. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Ergin, N. (1999). Yıldız Sarayında müzik. Abdülhamid II dönemi. Ankara: Kültür Bakanlığı Osmanlı Eserleri.
  • Ertem (2014). Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejilerini kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2 (2), 1-26.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin kitabı. Ankara: Akba Kitabevi.
  • Hasanova, O. (2008). Günümüzde piyano eğitimi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 1, 141-146.
  • Işkın, S. - Güdek, B. (2019). Yetişkin müzik eğitiminde kullanılan piyano çalışma kitapları. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 6 (44), 3307-3322.
  • Urhal, N. - Can, Ü. K. (2018). Türkiye'de yayınlanmış çello, piyano, keman, viyola ve flüt nota kitaplarının incelenmesi. Online Journal of Music Sciences. 3 (1), 56-89.
  • 50 Greats for the Piano (2020). Yamaha Music Coorperation Indonesia.
  • Ünal Akbulut, C. (2020). İleri yaş öğrencileri başlangıç piyano eğitimi̇ repertuvar önerisi, kazanımlar ve uygulanacak teknik çalışmalar. 1. Güzel Sanatlar Alanında Akademik Araştırmalar, (ed. C. Ü. Akbulut), 7-40, İzmir: Duvar.
  • URL-1: 12 easy classical pieces for solo piano album. https://www.virtualsheetmusic.com (Erişim: 20.03.2021)

OVERVIEW OF COLLECTED PIANO BOOKS PRINTED IN TURKEY FROM 2020

Year 2022, Volume: 15 Issue: 37, 309 - 317, 16.03.2022
https://doi.org/10.12981/mahder.988713

Abstract

The piano is an instrument invented in the 18th century and is used all over the world. The educational repertoire is also extremely widespread. Various schools have emerged in different countries about playing the piano. The arrival of the piano played today in Turkish lands was in the 19th century in the Ottoman Empire. Starting from the sultans in the palace, the princes and sultans took lessons from the trainers brought from Europe. Afterwards, educated families of the country started to have their children take piano lessons. Especially in Istanbul, the number of piano instructors increased considerably at the end of the century.. The number of these collected piano work-books, the first of which was published in 1996, has increased as much as today. Until 2020, 10 collected piano work-books have been published. One collected piano work-book has been published since 2020. This is the second book as a continuation of the first book written by Ayça Aytuğ. It has been observed that all of my reviewed review books were written methodologically. It is possible to use it as a reference for all amateur or students who want to learn the piano.

References

  • Arslan, A. (2005). Müziğe başlarken. 7-14 yaş çocuk gelişimi ve eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Aydın, N. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Etnoloji. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2 (2),1-12.
  • Aytuğ, A. (2020). Seçme eserler ve çalışma yöntemleriyle piyano eğitimi-2. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Ergin, N. (1999). Yıldız Sarayında müzik. Abdülhamid II dönemi. Ankara: Kültür Bakanlığı Osmanlı Eserleri.
  • Ertem (2014). Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejilerini kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2 (2), 1-26.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin kitabı. Ankara: Akba Kitabevi.
  • Hasanova, O. (2008). Günümüzde piyano eğitimi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 1, 141-146.
  • Işkın, S. - Güdek, B. (2019). Yetişkin müzik eğitiminde kullanılan piyano çalışma kitapları. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 6 (44), 3307-3322.
  • Urhal, N. - Can, Ü. K. (2018). Türkiye'de yayınlanmış çello, piyano, keman, viyola ve flüt nota kitaplarının incelenmesi. Online Journal of Music Sciences. 3 (1), 56-89.
  • 50 Greats for the Piano (2020). Yamaha Music Coorperation Indonesia.
  • Ünal Akbulut, C. (2020). İleri yaş öğrencileri başlangıç piyano eğitimi̇ repertuvar önerisi, kazanımlar ve uygulanacak teknik çalışmalar. 1. Güzel Sanatlar Alanında Akademik Araştırmalar, (ed. C. Ü. Akbulut), 7-40, İzmir: Duvar.
  • URL-1: 12 easy classical pieces for solo piano album. https://www.virtualsheetmusic.com (Erişim: 20.03.2021)
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music
Journal Section Articles
Authors

Ceylan Ünal Akbulut 0000-0001-5108-7386

Publication Date March 16, 2022
Submission Date August 30, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 15 Issue: 37

Cite

APA Ünal Akbulut, C. (2022). TÜRKİYE’DE 2020 YILINDAN İTİBAREN YAYINLANAN DERLEME PİYANO KİTAPLARINA GENEL BAKIŞ. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 15(37), 309-317. https://doi.org/10.12981/mahder.988713